Vad äter ni till lunch?

Lunch, middag och frukost ute i 9 fall av 10. Min spis hemma är i nyskick trots att jag har bott där i 4 år. Micron har jag inte ens kopplat in i eluttaget.

Jag är en usel människa!!!!!
:7peta

Ok Jin Chun skrev:
Efter att ha jobbat på diverse lunchrestauranger har jag matlåda.

Beror det på att du har sett hur det går till bakom kulisserna så att säga? ;)

Pewo- Kinakäk bräcker det mesta. Tips på bra restaurang? Annars har jag en klockren i förorten

Bikerbitch skrev:
Beror det på att du har sett hur det går till bakom kulisserna så att säga? ;)

ungefär så. Men det finns toppställen också. Alla är inte dåliga. Men fast det ser bra ut på ytan behöver det inte vara bra bakom, jag är lite försiktig bara. Jag har rena nojan på vissa saker. t.ex. tvättar dem händerna efter att de varit på toa, (svårt att se :) ) ute och rökt (lättare att se) mm.

Min lunch är o sitta och slicka klistermärken o brev... MUMS! Fast de här Sporthoj.com dekalerna måste ut nu :)

Pawwe skrev:
Diet pulver från fairing.se :huvet
Inte det godaste, men man minskar i vikt ;-)

FJOLLA!

Det enda som ger LÅNGVARIG viktminskning är att röra sig mer och äta mindre.... och fortsätta så resten av livet!
Strävar man bara till beach 04 så funkar nog dietpulverskit, men vem fn orkar hålla på med sånt?! Blir folk illamående när de tittar på dej så får du väll hänvisa till närmaste toalett! :gnissla

/FW

Chrille skrev:
Restaurang. Billigast ...

...eftersom pappa äger restaurangen. Och vägrar gubbfan ta betalt så tvingar jag honom inte.

Tror du inte att vi själva kunde lista ut att han har en restaurang så som du ser ut!? :hihi

Själv käkar jag alltid ute. Nya favvostället är The Woki Pan på Bergsgatan i Malmö! :Bugar

matlåda på plan tre, fyra eller fem på institutionen för omvårdnad. eller matlåda i personalrummet på willys. eller matlåda hemma.

i undantagsfall blir det riktig lunch med mamma på mammas jobbs personalrestaurang.

:gnissla

SKOLMAT!
matlåda om jag jobbar.. för det finns inte en restaurang inom 5mil i 90% av arbetsplatserna!

Therudeboy skrev:
En sån kille hade jag på förra jobbet, han vatt sjuk hela tiden typ pga det.

Senast jag var sjuk (för ngt år sedan) så jobbade jag ändå. Mår alldeles prima.

Är man student så är man värd att äta lunch ute varje dag. Det blir Indiskt Thailändskt eller Kinamat. Idag blev det en två timmar lång Thai-buffé. Mmmmm.....

Jag har matlåda som normalt innehåller samma som jag åt till middag dagen innan, tur att man inte är så kinkig på variation :hihi Oftast äter jag ute på måndagar eftersom jag sällan är hemma och gör middag på söndagar. Ska man ha råd att åka hoj så lär man snåla lite :7peta

Sibylla, pizzerior eller donkan/max. Extremt sällan det blir matlåda.

Matlåda för det mesta... lyckas jag med att alltid ha matlåda så har jag ju för fasen däck till en hel säsong....

kawafreak skrev:
Matlåda för det mesta... lyckas jag med att alltid ha matlåda så har jag ju för fasen däck till en hel säsong....

Har man ¨gratis¨ drivmedel till bilen så har du väl till däck redan där!? :)

watson skrev:
Det enda som ger LÅNGVARIG viktminskning är att röra sig mer och äta mindre.... och fortsätta så resten av livet!
Strävar man bara till beach 04 så funkar nog dietpulverskit, men vem fn orkar hålla på med sånt?!

Man ska röra sig, men inte "äta mindre" eller pyssla med pulver och annat bjäfs. Ät ordentligt, dvs "rätt mängd" så du blir mätt, men ät nyttig husmanskost istället för pizza & kebab och dylikt.

Att säga till någon som kanske lever på skräpmat sju dagar i veckan att äta mindre, innebär ju att du säger till vederbörande att äta barnpizza istället för "normalpizza". Man ska äta så man blir mätt, men däremot tänka på vad man stoppar i sig. Punkt slut.

Jag har så otroligt svårt att förstå varför folk inte fattar att deras kropp är en produkt av vad de äter samt hur mycket/lite de rör på sig. Man behöver inte vara doktorand eller prospekt på nobelpriset för att inse detta.

abstruse skrev:
... Ät ordentligt, dvs "rätt mängd" så du blir mätt, men ät nyttig husmanskost istället för pizza & kebab och dylikt.
.... .

Husmanskost anses vara den enskilt största orsaken till att värmländska män har större viktproblem än rikssnittet. Husmanskosten med "sås o potäter" är inte väl lämpad för den moderna svenskens behov på samma sätt som den var förr när värmlänningen fick fälla minst en gran för bara för att hitta utedasset.

abstruse skrev:
Man ska röra sig, men inte "äta mindre" eller pyssla med pulver och annat bjäfs. Ät ordentligt, dvs "rätt mängd" så du blir mätt, men ät nyttig husmanskost istället för pizza & kebab och dylikt.

Att säga till någon som kanske lever på skräpmat sju dagar i veckan att äta mindre, innebär ju att du säger till vederbörande att äta barnpizza istället för "normalpizza". Man ska äta så man blir mätt, men däremot tänka på vad man stoppar i sig. Punkt slut.

Jag har så otroligt svårt att förstå varför folk inte fattar att deras kropp är en produkt av vad de äter samt hur mycket/lite de rör på sig. Man behöver inte vara doktorand eller prospekt på nobelpriset för att inse detta.

Och så qoutade du mej så det nästan ser ut som om det är JAG som håller på med sån skit! :4skrika
Jag håller med dej fullständigt!! (Kanske inte formulerade mej lika tydligt som du bara...) :brinnerup

/FW

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck