vad är tjejer bättre på!?

Ligatus

Flyter på botten
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
crf 450
vi satt här o fundera på va tjejer är bättre på!? :va i sånt man kan tävla i... föda barn e ju ganska givet, men de e ju lite svårt för oss :tuttar alltså den bästa i varje "gren", en tjej o en kille.. men sånt båda kan göra, som häst prylar, de håller ju många tjejer på med men den bästa e väl en kille... o en sån typisk sak som o laga mat, e inte sveriges kock en kille!? :confused:
inte för o reta upp femenisterna (okej kanske lite :arsele ) men vore gött o få lite klarhet i de....!

Ligatus skrev:
vi satt här o fundera på va tjejer är bättre på!? :va i sånt man kan tävla i... föda barn e ju ganska givet, men de e ju lite svårt för oss :tuttar alltså den bästa i varje "gren", en tjej o en kille.. men sånt båda kan göra, som häst prylar, de håller ju många tjejer på med men den bästa e väl en kille... o en sån typisk sak som o laga mat, e inte sveriges kock en kille!? :confused:
inte för o reta upp femenisterna (okej kanske lite :arsele ) men vore gött o få lite klarhet i de....!

Skytte skall tydligen tjejer vara riktiga hejare på, trots att gevär och grejer anses grabbigt.

SSB skrev:
Skytte skall tydligen tjejer vara riktiga hejare på, trots att gevär och grejer anses grabbigt.

eeh.. ja har tävlat i det däringa i nåra år... jo, visst, det fanns dom man fick spö av, MEN, det va offtast en kille som vann dom större tävligarna.

(då inte sagt att jag vann)

Fluxir skrev:
eeh.. ja har tävlat i det däringa i nåra år... jo, visst, det fanns dom man fick spö av, MEN, det va offtast en kille som vann dom större tävligarna.

(då inte sagt att jag vann)
Det bygger på att det var en kinesiska som sköt bättre än herrarna i något olympiskt skytte har jag för mig. Men hon vann ändå inte lika fint pris som herrarna.

stoffer skrev:
Det bygger på att det var en kinesiska som sköt bättre än herrarna i något olympiskt skytte har jag för mig. Men hon vann ändå inte lika fint pris som herrarna.

en gång... :tungan är ingen gång...

stoffer skrev:

ja då har vi hittat en sak iaf :tummenupp

:mattias tror nog att vi skulle vinna på moppningen om nån låg i hård träning...

Bara en liten synpunkt... appropå "sånt man kan tävla i"
tjejer är generellt mindre tävlingsbenägna än killar, vilket kanske skulle kunna påverka resultatet här... :7peta

Säga en hel mening med "underförståddheter" i som man inte fattar och sen blir de arga på en för att man inte gjort det... :rolleyes:
Tala klarspråk :)

De är betydligt bättre på att hålla sig ifrån kriminalitet, slagsmål, droger...

Kvinnor kan...

SSB skrev:

Det kan stämma. Min flickvän som är helt nybörjare inom skytte fick till nåra utomordentilga serier med tanke på att hon va nybörjare.

Ge henne ett gevär, en skjutbana, och låt henne tränna 3 gånger i veckan under 3 månader. Då blir hon nog bättre en de fläsa jag känner :3freak

Jag vill tro att tjejer i allmänhet är mer konstnärliga än killar.

oftare bättre i skolan :tummenupp (iaf den lägre)
"bättre" på o köra bil o hoj enligt försäkringsbolagen :rolleyes:

fast denna diskusion ska man inte lägga sig i känns de som

:D ett bakhåll väntar runt hörnet :rolleyes:

sEiKo skrev:
Jag vill tro att tjejer i allmänhet är mer konstnärliga än killar.

Ja, det verkar lite som att vi har dödlängtan och dom vill göra fina saker :tomten

T ex om man ska köra minicross (min avatar :tungan )
så kanske en tjej skulle sätta sig och köra lite och ha kul.
men en kille måste tvunget ha upp den på ett hjul och måste
tvunget köra i skogen och sprätta och hoppa :hihi

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma