vad är tjejer bättre på!?

Ligatus skrev:
vi satt här o fundera på va tjejer är bättre på!? :va i sånt man kan tävla i... föda barn e ju ganska givet, men de e ju lite svårt för oss :tuttar alltså den bästa i varje "gren", en tjej o en kille.. men sånt båda kan göra, som häst prylar, de håller ju många tjejer på med men den bästa e väl en kille... o en sån typisk sak som o laga mat, e inte sveriges kock en kille!? :confused:
inte för o reta upp femenisterna (okej kanske lite :arsele ) men vore gött o få lite klarhet i de....!

[swedishmode on] (för att undvika konstiga ord som missförstås)

Tjejer är bra på saker som killar inte ens vet om, som gör att killar attraheras av tjejer (de flesta iallafall :3freak ). På samma sätt som killar gör saker som tilltalar kvinns. Sedan kan nog både män och kvinnor bli bra på respektive köns "speciella" stereotyp grejer som att mecka eller baka :rolleyes: OCH sedan är väl båda könen dåliga på saker som irriterar det andra så in i helvete..och det finns säkert massor av ex på :hihi
Nej fy, jag har suttit vid datorn för länge, it made sense in my head..haha
Godnatt killar o tjejer

Alicia skrev:
Inte alla, jag sitter å planerar hur jag ska ha råd med ny utrustning nästa år.
Allt är för stort just nu eftersom jag har fått allting..
Dessutom behöver jag nya däck till hojen, plus att motorn på hojen förmodligen behöver rivas för att den ska funka prima och de kommer säkert kosta massa pengar.. plus att den ska lackas om och bli riktigt snygg så att jag iallafall ser snabb ut tills dess att jag blir det :hihi
Det finns alldeles för få tjejer här i världen som förstår de finare värdena i livet. :pannkyss

dubbelmoral :tungan

1.jpg

A lot of guys talk a big feminist game but they “pussy out” when it comes time to really please a woman. If you truly care about the systematic and relentless oppression of women you will satisfy her whenever, WHENEVER she needs it. Even on acid at nine in the morning at Glastonbury in front of dozens of crusty British hippies who reek like shit.

taget från : http://viceland.com/se/v2n1/htdocs/dos.php

Angående det där med smärttröskel så har jag hört att killar har högre smärttröskel pga utav högre testosteronnivå. Dom hade gjort tester på hon och han fåglar och gämfört.

Fast detta kanske redan har nämnts i tråden? :va

Tjejer är vigare.
Det stämmer faktiskt!
Ex. de flesta killar kan knappt räta ut armbågen till 180grader medans de flesta tjejer kan ta den en bra bit till.(0grader= när armen är fullt ihopfälld vilket heller inte går)

Tjäjer ä bäst på allt, bara läsa sporthåj, där står allt... :tummenupp
Ju yngre dåm är dästå bättre är dom, specielt de som inte ens kör håj...

sEiKo skrev:
Tjejer är vigare.
Det stämmer faktiskt!
Ex. de flesta killar kan knappt räta ut armbågen till 180grader medans de flesta tjejer kan ta den en bra bit till.(0grader= när armen är fullt ihopfälld vilket heller inte går)

Enbart baserat på just det skulle iaf inte jag kalla att de är vigare för könsreaterat.
Finns nog gott om klunsiga tjejer med, hur de nu än kan vinkla armbågen..

Flickor är bättre på att dansa, killar ser ut som idioter om dom försöker

Att var klunsig har inget med hur rörliga leder man har.
Fråga den klunsiga tjejen hur mycket hon kan vrida/böja sina leder och testa sen själv.

sEiKo skrev:
Att var klunsig har inget med hur rörliga leder man har.
Fråga den klunsiga tjejen hur mycket hon kan vrida/böja sina leder och testa sen själv.
Vigare är nåt helt annat för mig än det du menar och det kan visserligen vara medfött men även en ren träningssak, jag känner killar som kan vinka lederna något åt fel håll osv, det tycks vara genetiskt till stor del.

Morsan är övermäktig grym på att städa!

Har erfarenheter av att tjejer i många fall är mer orädda än killar. Sen att åka bakpå och lita på föraren är dom grymma på. Körde en repa som skulle fått mig att vara stum efteråt, hon frågade när jag skulle trimma hojjen. :3freak

Valentinic skrev:
Angående det där med smärttröskel så har jag hört att killar har högre smärttröskel pga utav högre testosteronnivå. Dom hade gjort tester på hon och han fåglar och gämfört.

Fast detta kanske redan har nämnts i tråden? :va

No shit Sherlock! :rofl Skulle smärttröskeln bero på mängden testosteron borde rimligtvis män vinna. Kvinnor har lite halvtaskigt av den varan, de har dock en del östrogen... :7peta

skerfe skrev:
No shit Sherlock! :rofl Skulle smärttröskeln bero på mängden testosteron borde rimligtvis män vinna. Kvinnor har lite halvtaskigt av den varan, de har dock en del östrogen... :7peta

Du, man siktar inte på någon man inte är beredd att skjuta... :7peta

Nitrogen skrev:
Vi är bättre på att göra fler än 2 saker samtidigt!

:rolleyes:

Det där är bara en myt.. :arsele

Alicia skrev:
Tror nästan att dom flesta tjejer skulle bli minst lika bra som killar om dom har intresset och tid och pengar att lägga ner på en sport..
Några tjejer som slår en hel del killar inom roadracing.... vänta ett tag så kanske dom står högst upp på pallen snart :yoparty

Nej där tror du fel.. Kvinnor har inte den fyska förutsättningen att, i 95% av fallen, kuna tävla med killarna på samma nivå..

Detta gäller så klart fyskigt krävande sporter!

Tjejer är bäst på att få mig att tycka om dem.. De luktar gott och är mjuka!

Sen är de bara "sämre" på fysiskt tunga grejer. Å de rår de ju inte riktigt för de små liven..

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla