Vad är syftet??..R1 04-05

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Ser i verkstadsmanualen att man som jag förstår det kan justera bränslemängden för cylindrarna individuellt cylinder för cylinder om jag inte missförstod det hela.

Räcker det inte med synkning av spjäll bara för när skall man såfall använda denna funktion?

Synkning av spjällen, synkar ju bara mängden luft... sen lär du ju kunna synka bränslemängden därefter, låter väl inte för tokigt?

MVH Erik.

jovisst,jag är med att man kan synka bränslemängden men hur har dom tänkt sig?

Kan ju inte kika via avgasmätare i slutburkarna som ger ett totalt Co värde för alla cylindrarna
Hade man däremot haft säg lambdauttag på varje rör fram så kan du se AF värdet för varje cylinder men justera en cylinder åt gången och kika på Co mätaren blir ju knasigt,,,förstår fortfarande inte syftet..eller är jag helt ute och cyklar?!?

En grej kan vara att om nu hojen går lite snålt så kan du fetta till blandningen därigenom. Istället för att köpa en dyr PCIII o bänka o hela faderullan.

moppekalle skrev:
2516221 jovisst,jag är med att man kan synka bränslemängden men hur har dom tänkt sig?

Kan ju inte kika via avgasmätare i slutburkarna som ger ett totalt Co värde för alla cylindrarna
Hade man däremot haft säg lambdauttag på varje rör fram så kan du se AF värdet för varje cylinder men justera en cylinder åt gången och kika på Co mätaren blir ju knasigt,,,förstår fortfarande inte syftet..eller är jag helt ute och cyklar?!?

Sitter det inte uttag för lamda på varje krök då? Brukar ju göra det.

Chronic skrev:
2516248 Sitter det inte uttag för lamda på varje krök då? Brukar ju göra det.

nej,sitter inte ett enda uttag på R1an och visst som swedie säger men hur fan har dom tänkt sig om man kan justera varje cylinder individuellt

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back