Vad är "riktiga" effekten i KTM:arna

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
KTM 660 -04
Har kollat lite på effekten i dom olika KTM:arna
Men om man tillexempel jämför dom på

http://www.motorbikes.be

Så har en -00 640 21Hp mer en 660 SMC -05.

Finns det någon stanns man kan få fram hur det är i verkligheten. Har nämligen kört 640 SM tidigare och funderar på om det är mycket mer klipp i en 660 SMC

Det stämmer inte för fem öre. Det beror antagligen på att 660:n är reggad strypt och den där sidan baserar sina fakta på originalutförande.
640:n får pisk av 660:n anyday. Bara det att 640:n är reggad på fulleffekt från början.

Ingen som vet den riktiga effekten i en ostrypt 660 då?

Rätt inställd med kn och helsystem akra så har jag läst mig till att man kan få ut runt 60-61 kusar på bakhjulet,, inte dåligt!! men med orgsystem och modifieradt bakstycke dvs rakt rör igenom så får det bli en gissning,,,,,skulle tro någonstans 56-58 kusar med kn och sönderkapad luftburk så klart. Så orginal krökarna är inte så dåliga!! Detta gäller åtminstonde 03-04 maskiner. Jag skulle vilja påstå att ktm 660 har mest pullver av alla enstånkor rakt ur kartongen med lite moddar på dämparen och luftburken:tummenupp

En 525´a har jag alltid varit intresserad av vad de levererar ut på bakhjulet :va

En 525´a har jag alltid varit intresserad av vad de levererar ut på bakhjulet :va

jag har berättat för dig förut =)

i en tidning jag har hemma bänkar en helt orginal 525:a 47,4hk eller något sådant. men det finns dom som bänkar 50 orginal också. så runt där.

Vad producerar en EXC 300 i hk antal?

När jag bänkade min 660 -03 så va det 63 BHP. Inte orginal då förstås!

bänkade min 625:a och fick 51.xx hästar på bakhjulet.
Det som är gjort är acra slipon öppnad luftburk och RÄTT ombestyckad.

Jag blev lite besviken men det verkar vara skillnad på bänk och bänk.

Varför då?
Är 525 "busigare"?
Orkar man köra typ 5mil på den? (sträckan till mitt jobb)

nångång ibland är det ju inga som helst problem, men jag hade inte velat köra den sträckan varje dag. 525;an är så mycket smidigare o lättare. sjukt stor skillnad i hanterbarhet. :yoparty

Enligt bänkpapprena jag fick ang min 625 -04 med rallykam, dubbel slip-on så hamnade effekten på 53,8hk dock gick den väldigt magert men hann inte laborera med detta innan jag sålde hojen. Men kunde inte klaga på draget även om den gck magert. Körde med 168 main 48 idle, nålen i 4:e hacket, luftskruv 2 varv

Varför då?
Är 525 "busigare"?
Orkar man köra typ 5mil på den? (sträckan till mitt jobb)

Ska du pendla till jobbet så är igentligen ingen av dom att rekommendera! Kanske allra minst en 525a då den har ganska tighta service intervaller. Jag har en 660 och har ganska exakt 5 mil till jobbet och kan inte säga att jag skulle vilja ha den till att pendla med! Nån gång. visst men inte jämt

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back