vad är radialmonterade ok?

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Kan någon vänlig själ förklara vad radialmonterade bromsok är? :confused: Vad är skillnaden mot vanligt monterade?

Klart de blir skillnad, finns ju en andledning till att GP hojarna har haft radialmonterat i flera år! Sviktar mindre och följden av de blir grymare bromsar! Må ju bara skryta lite om hojen min, ZX-636R fick klassens grymaste bromsar i tester, enda 600:an ifjol som hade radialmont. Suzuki har de ju på sin -04, men yama o honda ha kvar vanlig infästning!

Ja visst, men alla är inte lika bra på att köra som Moto GP-förarna.
Frågan var om det går att märka nån skillnad för en normal förare.
Det borde väl inte bli skillnad på bromsarnas effektivitet utan snarare på känslan.

Tror att vanliga dödliga inte märker ett skvatt förutom alla prylkåtas avundsjuka blickar när man posar nere vid korvkiosken.

Säkert skitbra vid 200++ körning och om man vågar/vet hur man bromsar.
Det gör säkert någon tiondel per varv beroende på bana.

Bara mina spekulationer. Inga fakta.

Använd sökfunktionen och du kommer att hitta en hel del information om dessa posörok

Texx skrev:
Klart de blir skillnad, finns ju en andledning till att GP hojarna har haft radialmonterat i flera år! Sviktar mindre och följden av de blir grymare bromsar! Må ju bara skryta lite om hojen min, ZX-636R fick klassens grymaste bromsar i tester, enda 600:an ifjol som hade radialmont. Suzuki har de ju på sin -04, men yama o honda ha kvar vanlig infästning!
Säker på att gathojarnas radialinfästning är lika bra som Gp-hojarnas ?
Och att alla andra sätt är sämre ?
Och att dom ev. är bättre är enda skälet till att dom införs på gathojarna ?
Och du vet hur mycket extra dom (ev.) kostar och kan känna att skillnaden är tillräckligt stor och värd det priset ?

Missförstå mig rätt; det kanske är bättre, men ingen har kunnat tala om på ett (för mig) trovärdigt sätt hur o varför den nya infästningen o oken är bättre än på förra årsmodellen.
Reklam är reklam, stooor nypa salt; alltid.
/u

Frågan är bara, skulle inet stålomspunna slangar ge mer än att byta till sånt där?
Jag menar ifall skivan var densamma och enbart oket byttes till radiellt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park