vad är problemet på min gsxr 750 96

BlazingBlomman

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2007
Hoj
vfr 750 -91, Gsxr 750 -96
hajjhajj...
min gsxr 750 96 ville ente hålla sajj igång när man har kört en stund på konstant fart de verkar precis som att man får soppatorsk men efter att hojen har fått svalna lite så hoppar den igång igen å går bra..
när ja pressar den på bana e de inga problem utan de e när man kör typ motorväg å öppna landsvägar :va

Dvs jämn gas länge? Har det någon betydelse om du har mycket eller lite soppa i tanken? Vad händer om du öppnar tanklocket precis när den har dött? Det låter lite som att du har igensatt avluftning till tanken.

de spelar ingen roll om ja har mycke eller lite soppa... japp de e om ja ligger på jämn gas länge.. ja har ente provar de.. ja får ut å blås lite där å se hur de känns:)

Det kan även vara soppafiltret iofs, kostar 700-nånting orginal, Biltemas variant kostar under tjugan, ser i princip exakt likadant ut, är i plast, väger 1/3 och är bolt on. Jag har kört med ett sånt i många år utan problem.

Låter som den inte kan mata soppa i tillräckligt högt tempo.

Kan vara soppaslangen som ligger lite i kläm (viker sig)
Eller att filtret i soppakranen (vakumstängaren) är igensatt.

de va inga problem att blåsa genom slangarna till tanken så de blir ente vakum i tanken jallafall de stora filtret som ser ut som en tepåse ser bra ut.. soppaslangen ligger ente viken va ja kan se.. har försökt kolla från alla håll å kanter....
kan de ha nått mä tändningen att göra????? kan de bli för varmt???

Last edited:
Filtret

Inne i tanken sitter soppafiltret. Byt det. Gör som Hoztic säger och köp biltemas, jag har också det och har haft samma strul som du på min 600med förgasare. Tills jag bytt bränslefiltret.

99% på att det är filtret!

Lycka till!

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard