Vad är plotten i GTA?

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Nu blir jag väl hånad av alla moppefuckos men jag härdar o står ut...

Beställde nyligen GTA Vice City (jo jag e snål så jag la inte upp 500 för San Andreas) men har ingen aning om vad man ska göra i spelet o vad det går ut på :va

Såg ett par snubbar i en spelbutik som stod o lirade det senaste o det verkade RIKTIGT sjukt.

Vad ska man göra o vad är målet???

/N.Ollkoll

Edit: ordblindhet...

Det var ju lite dumt att köpa det gamla i och med att det nya är 100ggr bättre... men men.

Det går ut på att du ska klara en massa uppdrag (så får du poäng/pengar). På kartan ser du var det finns telefoner och andra symboler... åk till dessa så kommer du se som ett blått fällt. När du går in i det så "startar" uppdraget... ofta med en lite filmsnutt.

Svane skrev:
Vad ska man göra o vad är målet???

/N.Ollkoll

Det du ska göra är att utföra en massa uppdrag som du får av olika mafiosos. Målet är att själv bli den värsta mafioson av dom alla. Utöver det kan du lösa en massa småuppdrag, skjuta ner olika gäng, stunta lite med hoj och bil för att få bonuspengar, spöa och råna tanter m.m. m.m.

SuperMicke skrev:
... spöa och råna tanter m.m. m.m.

:rofl

E det så?? Det lilla jag såg var att killen man spelar först krockade en bil, spöa upp killen i bilen för att sedan sno dennes bil. En ambulans kom till platsen, den blev påkörd o ambulanskillen skjuten!!! :va

Innehåller uppdragen gåtor eller det är enbart handlinsgkraft som gäller?

Svane skrev:

Mest handlingskraft, ett spel för män.
Däremot är det inget uppdrag som går ut på att spöa tanter, även om man kan göra det. Det är det (näst) mest varierade spel du kan tänka dig, du ska flyga flygplan, helikopter, åka båt, race med bil, race med mc, race med rc bil, stunt med cross, bankrån, knarkhandel, torpeduppdrag - you name it.

Svane skrev:

E det så?? Det lilla jag såg var att killen man spelar först krockade en bil, spöa upp killen i bilen för att sedan sno dennes bil. En ambulans kom till platsen, den blev påkörd o ambulanskillen skjuten!!! :va

Det är nog mest handlingskraft, på vissa uppdrag måste du kanske tänka till lite extra genom att i förväg ta ut flyktvägar o.s.v

Svane skrev:

Visst är det så :) Sen finns det lite snygga damer som gärna följer med dig i din bil ut på en liten kvällstur (mot betalning förstås). Kan vara bra att göra när du har dåligt hälsa, eftersom hälsan ökar i takt med att bilen gungar... Sen kan du råna tillbaks pengarna efteråt :D
Det är inte så mycket gåtor. Det är oftast mord och rån, som ska utföras på tid. Tunga vapen är alltid bra att ha... Du kan även sno polisbilar, ambulanser, taxibilar och brandbilar och extraknäcka lite där.
Har inte spelat nya GTA, men Vice City är absolut inget dåligt köp.

Svane skrev:

Uppdragen innehåller inte gåtor eller problem som måste lösas, utan det handlar istället om att om man bör fundera över det bästa sättet att genomföra uppdragen..

Olika vapen och fordon i kombination kan ge rejäla fördelar för att klara målet med uppdraget.
Exempel: Kör du en MC, så är det enkelt för polisen att preja dig, men du har fördelar med att kunna ta små genvägar och du kan skjuta framåt och förstöra en ev. bil som du skall tillintetgöra.
Helikoptern tar dig effektivt var du vill på kartan, men har längre startsekvens, vilket innebär att den blir farlig om du har personer som jagar dig. De hinner slita ur dig ur den innan du hinner lyfta.

De tidiga uppdragen man får är ofta ganska enkla att klara och man behöver inte vara orolig för att hitta egna lösningar, men ju mer man klarar, desto klurigare blir det och desto mer pengar tjänar man. Chansen att bli dödad stiger ju också..

Vice City är riktigt roligt och duger som start.. Snart kan man dock kartan bra, vilken hindrar spänningspulsen om du skall ta dig från punkt A till B på tid.

San Andreas torde vara så pass stort att det kommer att ta lång tid innan man spelat igenom spelet, dessutom ändras dynamiken i spelet med olika kunskapsgrader i olika färdigheter.. köp spelet som julklapp till dig själv och slipp Kalle Anka & Co. i år.

Last edited:
Finns san andreas bara till Ps2 eller finns/kommer det till PC också :confused:

xXx40 skrev:
Finns san andreas bara till Ps2 eller finns/kommer det till PC också :confused:

Någon gång kommer det väl, till sommaren kanske? Men (pc-idiot ställer fråga nu, håll i er) en polare till mig har en moddad xbox med ps2 emulator, borde det inte finnas ps2 modulator till pc? I så fall så är det ju bara att tuta och köra.

SuperMicke skrev:
Visst är det så :) Sen finns det lite snygga damer som gärna följer med dig i din bil ut på en liten kvällstur (mot betalning förstås). Kan vara bra att göra när du har dåligt hälsa, eftersom hälsan ökar i takt med att bilen gungar... Sen kan du råna tillbaks pengarna efteråt :D

Hur gör man får att få med sig brudarna in i bilen? :drool

/Jocke

Hehehe... Tackar för beskrivningarna :tummenupp Verkar lika galet som jag tänkte mig!! Nu ska det raggas :tuttar o :machinegu

Markus skrev:
Någon gång kommer det väl, till sommaren kanske? Men (pc-idiot ställer fråga nu, håll i er) en polare till mig har en moddad xbox med ps2 emulator, borde det inte finnas ps2 modulator till pc? I så fall så är det ju bara att tuta och köra.

Vilken emulator då? Har försökt hitta ps2 emu till xbox men inte lyckats. Jag har nämligen också beställt San Andreas och måste alltså damma av ps2:an men tv-skåpet börjar bli fullt.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back