Vad är haken här?

fazerfun skrev:
Hittade den här på Blocket.....

http://www.blocket.se/view/4171357.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

ser otroligt fräsch ut och 3000 mil på en -91.... men är den inte lite väl billig??

Jag stör mig verkligen på när folk skriver "bör ses" i sina annonser för att belysa det fina skicket. Dom får det att låta som det är en värdelös skrothög som man "bör se" innan man säger att man vill ha den, eftersom man kanske ändrar sig när man väl ser hur mossig den är.
Dom borde skriva "måste ses"(för att upplevas), det låter mycket bättre :fatta!

36 var ju dyrt, Köpte min thunderace -96 3000mil för 35 förra sommaren
sedan klotade man den och fick skaffa en R1a snacka om nerköp :(

SvartR1a skrev:
36 var ju dyrt, Köpte min thunderace -96 3000mil för 35 förra sommaren
sedan klotade man den och fick skaffa en R1a snacka om nerköp :(
Kan tänka mig att du blev grymt besviken på den .... när den första premiefakturan ramlade ner på hallgolvet.

morlock skrev:
Kan tänka mig att du blev grymt besviken på den .... när den första premiefakturan ramlade ner på hallgolvet.

NEJ tvärt om faktiskt den kostade bara 437 kr i månaden!!!! Min R1a som jag har nu kostar 1300kr i månden Thunderacen är svinbillig hos F-bolagen då den ses som en touring med många kilon och inte överdrivet med hästkrafter

SvartR1a skrev:
NEJ tvärt om faktiskt den kostade bara 437 kr i månaden!!!! Min R1a som jag har nu kostar 1300kr i månden Thunderacen är svinbillig hos F-bolagen då den ses som en touring med många kilon och inte överdrivet med hästkrafter
Läs igen. :tummenupp

Muskedunder skrev:
Jag stör mig verkligen på när folk skriver "bör ses" i sina annonser för att belysa det fina skicket. Dom får det att låta som det är en värdelös skrothög som man "bör se" innan man säger att man vill ha den, eftersom man kanske ändrar sig när man väl ser hur mossig den är.
Dom borde skriva "måste ses"(för att upplevas), det låter mycket bättre :fatta!

Jag stör mig på folk som avrundar miltalet istället för att ange en exakt siffra,
den i annonsen kanske har gått 2800 eller 3800 man vet ju inte (antar att den inte har gått precis 3000 mil) :4skrika

KawaChris skrev:
Jag stör mig på folk som avrundar miltalet istället för att ange en exakt siffra,
den i annonsen kanske har gått 2800 eller 3800 man vet ju inte (antar att den inte har gått precis 3000 mil) :4skrika

Vad vet du, den kanske HAR gått 3000 mil...varför skulle det vara så omöjligt?
Förresten så kanske det är dags att putsa till mellanstadie-matematiken...3800 avrundas INTE till 3000...

Sporthojar årgång 91 ligger ungefär där när de är i fint skick - 3000mil på 13år ? man undrar varför de tidigare ägarna köper en hoj och inte åker på den...

UltraMarine skrev:
Sporthojar årgång 91 ligger ungefär där när de är i fint skick - 3000mil på 13år ? man undrar varför de tidigare ägarna köper en hoj och inte åker på den...
Låter juh onekligen märkligt med så lite mil på så många år.
Men säg att den varit hos ägare likt mig, då har den inte gått mer än 500mil/år jag hinner helt enkelt inte köra mer.
Det blir 6500mil, men det är ju inte omöjligt att den ägts av flera ägare som kört mindre.
Men samtidigt så är det ju lite klurigt då den mkt väl kunnat gå 2000mil på en säsong om ngn flitig knutte/knutta fått fatt i den.
Men skicket avgör ju er än milen på en så gammal bike, i vilket fall så är det väl ngt som faller sig naturligt när ngt ligger utanför "normen" att man granskar noga med viss misstänksamhet.
Hur mkt jag än vill att priset på äldre sporthojar ska vara högre så låter denna onekligen dyr.
Inte en repa eller en enda liten defekt, 30k kanske? Med små skönhetsfel 25k.
Låter den konstigt i rovan, bjud 20k om du är bered på skruvandet, annars knalla därifrån, jag skulle nog struntat i den om den inte var 100 maskinellt.
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Låter juh onekligen märkligt med så lite mil på så många år.
Men säg att den varit hos ägare likt mig, då har den inte gått mer än 500mil/år jag hinner helt enkelt inte köra mer.
Det blir 6500mil, men det är ju inte omöjligt att den ägts av flera ägare som kört mindre.
Men samtidigt så är det ju lite klurigt då den mkt väl kunnat gå 2000mil på en säsong om ngn flitig knutte/knutta fått fatt i den.
Men skicket avgör ju er än milen på en så gammal bike, i vilket fall så är det väl ngt som faller sig naturligt när ngt ligger utanför "normen" att man granskar noga med viss misstänksamhet.
Hur mkt jag än vill att priset på äldre sporthojar ska vara högre så låter denna onekligen dyr.
Inte en repa eller en enda liten defekt, 30k kanske? Med små skönhetsfel 25k.
Låter den konstigt i rovan, bjud 20k om du är bered på skruvandet, annars knalla därifrån, jag skulle nog struntat i den om den inte var 100 maskinellt.
//Tobbe

Tack för tipsen. Visst drar man öronen åt sig men är motorn ok så varför inte investera i lite "old school"? 1100 R var den första tunga hoj jag provkörde (jag var 17 och hade en RD125 LC).....det glömmer jag aldrig! Och då lovade jag mig själv att en sån ska jag ha en gång! :Bugar

Någon aning om vad de kostar att försäkra? Är de svårmekade?

Såg fö en original 750 R -85 som inte gått mer än 2000 mil. Ringde till killen och enligt honom var han andre ägaren på hojen. Han hade köpt den förra året av bankkille i Tokyo som bara kört den till och från jobbet, inne i city. Totalt 1300 mil i Tokyos innerstad hade det blivit + 700 mil av den nuv. ägaren. 28k skulle han ha och, ja den var såld till en stockholmare som tog den osedd.

Söt historia eller hur? :banana

Last edited:
De där med milen är lite knepigt.

Men en kompis till mig har en ZX 9R-98 som endast gått ca 750 mil. Han har inte haft tid att köra, och tycker inte att de är någon idé att sälja eftersom han anser att han får för dåligt betalt för den om han ska sälja den.

Sen tycker jag inte att priset (36000 kr) va så him la imponerande. 30000 kr låter mer OK.

jo lite dyrt var det.
Skall kränga min moppe nyrustad lackad osv för 28k lite xtra om fläkten skall på o med =)

fazerfun skrev:
men är den inte lite väl billig??
Nä, du hade fått min för samma pris som har gått exakt lika långt, men är en snyggare och fräschare -94 med mer godis.

mb skrev:
Nä, du hade fått min för samma pris som har gått exakt lika långt, men är en snyggare och fräschare -94 med mer godis.

Varför hakar folk upp sig på mil talet på en mc?? en bil som är 3år och har gått 10000 mil anses precis vara inkörd (näst intill) men en hoj som är 3år och har gått..... säg 5000 mil anses vara slut körd.

en liten fundering bara :va

Hmpf, lite till så får man en R1a ju. Spara en månad till. :)

*/ ?>
Back