vad är grejen med er-6n?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
spy galla mode on: alla ska ha den, stuntare som ha haft bra fighters med bra komponenter byter dom mot dena skapelse. Den ser ut som en leksaksmodel av en bimota, bernelli eller nå´t. kolla in svingen!!! Den ser ju ut som den kommer från biltema! bockad plåt, varför bryr man sig ens om att lacka den? spy galla mode off:

Bifogat

• ER-6n.jpg
    ER-6n.jpg
    39.7 KB · Visningar: 598
Teo skrev:
2610406 spy galla mode on: alla ska ha den, stuntare som ha haft bra fighters med bra komponenter byter dom mot dena skapelse. Den ser ut som en leksaksmodel av en bimota, bernelli eller nå´t. kolla in svingen!!! Den ser ju ut som den kommer från biltema! bockad plåt, varför bryr man sig ens om att lacka den? spy galla mode off:

Jag hade velat ha den som andra hoj :yoparty

Teo skrev:
2610406 spy galla mode on: alla ska ha den, stuntare som ha haft bra fighters med bra komponenter byter dom mot dena skapelse. Den ser ut som en leksaksmodel av en bimota, bernelli eller nå´t. kolla in svingen!!! Den ser ju ut som den kommer från biltema! bockad plåt, varför bryr man sig ens om att lacka den? spy galla mode off:

:skrattaåt :fakta

Hur funkar den som stunthoj? Är en n00b måstye jag erkänna, så jag undrar om bromsarna är vassa nog för stoppies, och kraften tillräcklig för burnouts. Hur funkar wheelies med den? Om det skulle bli så dåligt med försäkringarna efter årskiftet, så funderar jag på att sälja Rettan och skaffa denna hojen.
Hur upplever ni motorn? Tillräcklig eller är den lika sunkig som min gamla z500:D?

Är den väldigt billig eller varför vill man inte ha en hornet eller nå´t i stället? själv tycker Jag ett cromat stålstyre som väger mer än ett bra avgassystem är helt ointressant så de flesta hojar i det här segmentet går bort men ska man vara här och rota så finns det ju rätt mycket vad Jag förstår.

MrBurns skrev:
2610427 Hur funkar den som stunthoj? Är en n00b måstye jag erkänna, så jag undrar om bromsarna är vassa nog för stoppies, och kraften tillräcklig för burnouts. Hur funkar wheelies med den? Om det skulle bli så dåligt med försäkringarna efter årskiftet, så funderar jag på att sälja Rettan och skaffa denna hojen.
Hur upplever ni motorn? Tillräcklig eller är den lika sunkig som min gamla z500:D?

allt det där går att göra med en XT så det handlar inte om det. Tänk att klippa en chikan med den och bakhjulet har en svajmån på 8 cm åt varje håll, spännande.

Last edited:
Den kostade väl 59 000 för en splillrans ny -06..

Den är väl billig att köpa och äga, nån annan vettig anledning att köpa en kan ju inte finnas. Men är man soc-fall ska man inte köpa motorcykel ändå :tungan

Rigge skrev:
2610473 Den är väl billig att köpa och äga, nån annan vettig anledning att köpa en kan ju inte finnas. Men är man soc-fall ska man inte köpa motorcykel ändå :tungan

haha undrar om någon vågar äntra tråden till den stackars er-6n:ans försvar.

Tja..asså.. jag körde 1400 mil i sommar utan att tröttna.

Men så har jag inte peniskomplex heller. :rolleyes:

Dessutom kostade det 2100 att helförsäkra den.

Trådstartaren har förstås grundligt provat modellen?

Gustav1 skrev:
2610489 Tja..asså.. jag körde 1400 mil i sommar utan att tröttna.

Men så har jag inte peniskomplex heller. :rolleyes:

Dessutom kostade det 2100 att helförsäkra den.

Trådstartaren har förstås grundligt provat modellen?

Jag kan inte låta bli att notera att din motorcykel är till salu.

:D

MagnusK skrev:
2610500 Jag kan inte låta bli att notera att din motorcykel är till salu.

:D

Hahahaha
Funkar väl för alla som inte hade ngn moppe som ung el andra ungdomsproblem...
Ser tyvärr ut som en moppe och inget annat..

Fram med poppcornpåsen...

Hmm:D :blah :corn :corn :corn

Nu får jag säkert massiva påhopp, men here goes nothing:

Tjejen har en sådan i garaget. Har provkört den ett flertal ggr i sommar, och kan inte säga annat än positiva saker om den.

* Billig att köpa och äga.
* Utmärkt på krokiga vägar. Spöar min ninja med hästlängder när det svänger.
* I Svart utförande, samt lite moddad, ser den riktigt trevlig ut.

Kort sagt, en mycket bra hoj för dom pengarna! Jag vart VÄLDIGT överraskad faktiskt! Ni som inte provat den, TESTA.. Tror fler än jag kommer höja lite på ögonbrynen och tänka något i stil med.. "Det var som f-n!"

Så, nu kan ni börja mobbas! =)

EDIT: Glömde ju... :corn

R1Monstret skrev:
2610538 Nu får jag säkert massiva påhopp, men here goes nothing:

Tjejen har en sådan i garaget. Har provkört den ett flertal ggr i sommar, och kan inte säga annat än positiva saker om den.

* Billig att köpa och äga.
* Utmärkt på krokiga vägar. Spöar min ninja med hästlängder när det svänger.
Så, nu kan ni börja mobbas! =)

Hosthost...

Hrrmmm att den spöar din ninja måste ju innebära att du inte kan din kurvtagning...:D :tummenupp

Edit: Just ja...:corn :corn

Bushojjen skrev:
2610515 Hahahaha
Funkar väl för alla som inte hade ngn moppe som ung el andra ungdomsproblem...
Ser tyvärr ut som en moppe och inget annat..

Fram med poppcornpåsen...

Hmm:D :blah :corn :corn :corn

Om man krashat sin egen hoj kanske man inte vara så stor i korken mot småhojar... :7peta

Two stroke man skrev:
2610548 Om man krashat sin egen hoj kanske man inte vara så stor i korken mot småhojar... :7peta

Hahahahah..

Aj.. hmm..

Jo fast en taxi som körde mot rött är dock inte mitt fel...:yoparty :D

Provkörde en i sommras och blev faktiskt riktigt positivt överraskad, kan mycket väl tänka mig att äga en.

Bushojjen skrev:
2610545 Hosthost...

Hrrmmm att den spöar din ninja måste ju innebära att du inte kan din kurvtagning...:D :tummenupp

Edit: Just ja...:corn :corn

Uppenbarligen kan han det med 6:an i alla fall :confused:

Edit: Glömde :corn

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT