Vad är felet?

• Thread starter Thread starter pungslungaren
  • Start date Start date

pungslungaren

Guest
Hej har en fråga äger en tl1000R och ibland när jag ligger på lågt varv och skall dra på så varvar det bara utan att farten ökar typ slirar på kopplingen. Felet håller bara i sig någon sekund sedan är allt bra igen. Vad kan det vara?

pungslungaren skrev:
Hej har en fråga äger en tl1000R och ibland när jag ligger på lågt varv och skall dra på så varvar det bara utan att farten ökar typ slirar på kopplingen. Felet håller bara i sig någon sekund sedan är allt bra igen. Vad kan det vara?

Min polare hade samma problem med sin TL1000S, och det var att koppling slirade. Berodde på slitna lameller eller slappa fjädrar iaf.
Han botade problemet genom sätta brickor under fjädrarna. (Schimsa ... stavning?
En bekant hörde om detta, och han hade exakt samma problem på sin TL1000S, men även där botades detta fel med hjälp av brickor.)

standard fel på tl1000s är även slirkopplingsfunktionen, sitter en grunka i mitten längst in som trycker isär lamellerna vid motorbroms.

All_to_slow skrev:
standard fel på tl1000s är även slirkopplingsfunktionen, sitter en grunka i mitten längst in som trycker isär lamellerna vid motorbroms.
OT: Måste bara fråga :tungan Har man den för att få en jämnare och mildare motorbroms pga twinmotorn eller?
//Tobbe

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back