Vad är felet?

• Thread starter Thread starter minirider
  • Start date Start date
För en gångs skull är jag glad att jag inte har en Öhlinare, det verkar krångligt när man kan justera en massa saker :tungan

Hur tar man bort lilla spärrpinnen som syns på bilden för att kunna göra fjädern mindre spänd? Vad händer om man skruvar på skruven precis brevid bromsvätskebeållaren på bilden?

Skruva på den som du tänkte och inget annat 8:ans hylsa medurs hårdare o viceversa.
Det ska egentligen sitta en plastratt påskruvad där det är därför alla
pratar om ratt här även om det ända på din bild som liknar ratt är locket
till bromsvätskan.

2872176 För en gångs skull är jag glad att jag inte har en Öhlinare, det verkar krångligt när man kan justera en massa saker :tungan
Fast den där kan du inte skruva på mer än på din gamla sketna originalare, skillnaden är att det händer något om du skruvar. ;)

Fast den där kan du inte skruva på mer än på din gamla sketna originalare, skillnaden är att det händer något om du skruvar. ;)

Sandstream har en poäng, orginalare är jättebra man kan skruva hur mycket man vill och där händer ju inget så då kan man lika gärna skita i att skruva och skylla de kassa tiderna på att man kör med orginaldämpare....

Hehe...jag som tänkte att broder Boris skulle falla i fällan! ;)
Som sagt, dämparen har ju hydraulisk förspänning, så låsstiftet SKALL sitta i.

Jag förutsatte att personen som skruvar inte är helt inkompetent och faktiskt ser skillnad på bromsvätskebehållaren och stötdämparen.........:D

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026