Vad är felet på min annons

om man söker på modellen och sorterar på pris (som de flesta som ska handla gör?) så ser man att den billigaste -02 ligger på 60.000kr (bortsätt från några -03 som ligger där under). I teorin kanske man kan pruta den till 55.000kr således 30.000 under vad du begär.

Att du lagt ut 60...+ X & Y betyder inget för köparen som troligen söker en väl omhändertagen hoj till lägsta möjliga pris.

skulle jag rekomendera något så är det: skriv vad som är gjort. Strunta i vad det kostar för det har du utfört för din egen skull. Prissätt den enligt marknadspris (eller Blockets önskepris). sätter du 65.000kr så ligger du iaf i det spannet du ska ligga i. Vill du få en enklare deal sänk priset ytterligare. Detta är rådet jag ger till mina kunder.

Det sista montera tillbaka originallyset eller lägg bilder på båda då blir hojen lättare för köparen att känna igen.
 
Självklart skall dom det
(läs-guuuuuuuuuuud va omoget SH är på G att bli samt
va avundsjuka vissa verkar vara på andra - pinsamt)
dom som gör det vill säga!! :tummenupp

Ja jösses.. Hur var det nu med att förstå skämt?

Hur var det förresten med omoget och pinsamt? Med tanke på ditt "halvgömda" 14:is inlägg.. :pannkyss
 
Visst Kan jag montera tillbaka framlyset, men då är det ju inte min hoj längre.
Jag sitter inte i sjön med att sälja, bara tappat intresse.
Någon skrev att jag inte hade laggt så mycket , det stämmer som allting annat så ordinarie pris å vad man ger är ju inte riktigt samma.
Köper jag en ny hoj å får den prissänkt 15.000 skall den då vara 15 billigare när jag säljer den med!
 
Säkert en kul naken-hoj och den borde vara rolig att köra med den effekten och vridet. Jag skulle gärna köpa en hoj med dessa maskinella ändringar om det är rätt utfört. Lamporna F/B liknar :arsele
 
Visst Kan jag montera tillbaka framlyset, men då är det ju inte min hoj längre.
Jag sitter inte i sjön med att sälja, bara tappat intresse.
Någon skrev att jag inte hade laggt så mycket , det stämmer som allting annat så ordinarie pris å vad man ger är ju inte riktigt samma.
Köper jag en ny hoj å får den prissänkt 15.000 skall den då vara 15 billigare när jag säljer den med!

Det var en lustig inställning.. "då är det inte min hoj längre" Vad har det för betydelse, du vill ju att någon annan ska köpa den. du vill att det ska bli någon annans hoj!

Men då har du ju köpt sakerna till ett sänkt pris, enligt ditt resonemang så ska det ju då också säljas till ett lägre pris? Eller hur var det nu? :va
 
Visst Kan jag montera tillbaka framlyset, men då är det ju inte min hoj längre.
Jag sitter inte i sjön med att sälja, bara tappat intresse.
Någon skrev att jag inte hade laggt så mycket , det stämmer som allting annat så ordinarie pris å vad man ger är ju inte riktigt samma.
Köper jag en ny hoj å får den prissänkt 15.000 skall den då vara 15 billigare när jag säljer den med!

Jag tror du mycket väl kan ha plöjt ner de pengarna i motorn, det är bara att gå in på http://www.mp-racing.se/ och kika på vad som ingår i steg 4 kitet och deras pris där. 60000 i motorn är det inte några problem att komma upp i. :) Hoppas verkligen du får den såld, men som sagt så sätt iaf dit original lamporna som är lätt att återställa. Vår hoj attraherar ju lite äldre klientel, det går inte att komma ifrån.. går väl tre XJR med packväskor på en Bandit ( i Sverige, England är dock en helt annan sak). RS förgasarna kan jag köpa av dig. :) Det är en grym hoj du har, och jag önskar dig lycka till iaf!
 
Sanning-lögn
Problemet är ju som jag ser det att han inte har gjort det.
Han har själv angett hur detta förhåller sig på detta forum.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3041738#post3041738
Inga 60. 000 där...

Det jag skriver i mina annonser, det kan jag stå för.
Själv önskar jag motsatsen då jag köper.

Ah okej.. missade det. Ja självklart, men man får ju förutsätta att det finns kvitton på allt motorarbete, annars är ju allt som är gjort i motorn i princip värdelöst för ngn annan än säljaren. Vilket det iofs är ändå då trimning inte är direkt värdehöjande - tvärtom. Jag gav 63000 för min -05 i toppskick, rimligt pris på den där, förutsatt att man hittar rätt köpare och att alla kvitton och originalgrejer finns kvar, 55000-60000. Jönsson borde iaf sätta upp en lista på allt som är åtgärdat i motorn och skippa priset på alla delar.
 
Last edited:
Det är en sak...

Dessutom så tvivlar jag på att han bara har kört 300 mil på två år sedan trimningen. Kollar man på bilregistret så har den bara körts det sedan 2 år.

Är han så vårdslös med sanningen om hur mycket han har lagt ner, så är steget inte långt till att fippla med mätaren.

Båda dessa punkter "luktar" redan då du läser orginalannonsen...
 
Dessutom så tvivlar jag på att han bara har kört 300 mil på två år sedan trimningen. Kollar man på bilregistret så har den bara körts det sedan 2 år.

Är han så vårdslös med sanningen om hur mycket han har lagt ner, så är steget inte långt till att fippla med mätaren.

Båda dessa punkter "luktar" redan då du läser orginalannonsen...

Japp.. sant
 
Jag har länge funderat på att ersätta min gamla XJ med en XJR så helt klart tillhör jag målgruppen.

Det jag reagerar mot är:
XJR är en retro hoj för "stora 40+ gubbar" och då funkar inte det där moppefuckolyset!!!

För 85k köper jag hellre en sporthoj så priset är vansinnigt fel för en XJR...
Jag skulle likna det med att hänga på ett otroligt fult kjolpaket och toktrimma en Volvo 240, och tro att värdet ökar för det...
Sen tänker jag att den har levt ett hårt liv med tanke på allt trim.
(Detta blev inte bättre av att läsa inläggen)

Jag tror du skrämmer bort "målgruppen" samtidigt som jag tror att yngre killar tycker den är ful och omodern så du skulle egentligen hållt den orginal eller valt en annan hojtyp från början.

I mina ögon är orginal, utan skador, det som gör mest för köp-känslan och utseende-modifieringar sänker värdet! (Bättre bromsgrejjer höjer värdet)

En XJR ska inte vara svart ...
http://www.blocket.se/vi/16357941.htm?ca=11_s
 
Retrohoj för stora 40+ gubbar.. nja. Ostrypt har du en hoj med 140-145 hk. i rovan och med billig försäkring, med ett utseende som börjar bli modernt igen, just p.g.a. att det är retro. Sporthojar börjar det gå tretton på dussinet av. Det handlar om vilken typ av köpare man är. Jag har haft sporthojar men uppskattar vridet och mångsidigheten med XJR:en som är en förbannat bra hoj på det mesta. Med lätta chassi mods så går den även att få att svänga riktigt bra. Den är ju i många avseenden överlägsen Banditen och den har ju inte en målgrupp på +40 gubbar endast. Alla vill inte ligga i 200-250 för att kunna känna fartvind. XJR:en är en hoj för män med hår på bröstet, en äkta muskel retro hoj. :) För den som saknar muskler själv kanske.. :D

I övrigt håller jag med dig i stora drag. Jag tycker inte min ser så otroligt omodern ut? :confused: :)
 

Bifogat

  • XJR 1300.JPG
    XJR 1300.JPG
    138.6 KB · Visningar: 100
Last edited:
Det stämmer att jag kört lite på de sennaste 2åren,Jag och min bror har byggt vars ett nytt hus så där gick 1år utan någon körning , sen har jag tappat intresset totalt, de jag körde med innan har med sålt sina.

Sanning-lögn
Problemet är ju som jag ser det att han inte har gjort det.
Han har själv angett hur detta förhåller sig på detta forum.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3041738#post3041738
Inga 60. 000 där...

Det jag skriver i mina annonser, det kan jag stå för.
Själv önskar jag motsatsen då jag köper.

Som jag skrev innan vad jag ger å vad det skulle kosta är 2 helt skilda saker.
 
Last edited:
Det är bara ett sätt att glida på sanningen.
Står det en summa i annonsen så är det ju det du har lagt ut.
Varför ange vad det borde ha kostat osv?

Min suzuki från 85 har jag bytt startmotor på.
Det skulle ha kostat närmare 6-7.000 om jag lämnat in det på en märkesverkstad...

Skriver jag en summa så är det något man lagt ut, inte vad det borde ha kostat, eller kunnat kostat.

Din och min uppfattning om ärlighet skiljer sig, uppenbarligen.
Den som är ovarsam med sanning i det lilla kan man inte lita på i stora frågor heller.
 
Som jag skrev innan vad jag ger å vad det skulle kosta är 2 helt skilda saker.

Visst är det så, vad du ger och vad som står i prislistan är helt olika saker.

Men du får inga köpare på anonsen och du undrar vad felet är, här får du svaret:

1: Hojtypen attraherar inte dom som uppskattar en jävla massa hästar, du har helt enkelt trimmat/stylat en hoj som (nästan) bara du vill ha trimmad/stylad.

2: Priset är på tok för högt. (annars skulle den ha varit såld)

Lösningen är enkel, återställ utseendet mot orginal och sänk priset rejält, du kan ju ha med en bild på hur den ser ut i ditt utförande och skriva att dom grejorna kan följa med mot pristillägg
 
Plus att med ökad trimnings grad så får man en minskad hållbarhetsgrad= Inget som köparen av den hojtypen önskar.
:D
 
Det är bara ett sätt att glida på sanningen.
Står det en summa i annonsen så är det ju det du har lagt ut.
Varför ange vad det borde ha kostat osv?

Det är väl ändå värdet på sakerna på räknas. Om han har gett mindre så gör väl inte det att sakerna blir mindre värda. Om jag får köpa en Ferrari för 100 kr så skulle jag inte sälja den för 100 kr.
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top