Vad är fel med min mail?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag kan helt plötsligt inte skica mail till någon. Ta emot går bra men när jag ska skicka får jag följande meddelande.

Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Subject: TEST
Sent: 2006-11-08 10:47

The following recipient(s) could not be reached:

'gustav@good-stuff.se' on 2006-11-08 10:47
550 RCPT TO:<gustav@good-stuff.se> Relaying not allowed - please use SMTP AUTH

Jag har inte ändrat några settings i Outlook what so ever. Spelar ingen roll vilken adress jag försöker skicka till heller.
Någon som vet?

Ser ut som servern kräver autenticering för att man ska få skicka mail, man kanske ökat kraven på servern, brukar finns en ruta som man kan bocka i mailprogrammen, typ "use same credentials as login"

Kör du Telia som ISP måste du ändra smtp server till smtprelay1.telia.com iom att du inte har @telia.com adress. Annars måste du som sagt lägga in användarnamn och lösen i "servern kräver autentiserning" och bocka i den rutan där. allt under egenskaper för konton, fliken servrar.

Hoppas det vart nån hjälp

Du borde fått från din ISP vilka mailservrar du ska använda, just som de andra säger. Sen ska du förmodligen ändra serverportnummer också, just för autentiseringen.

Gatekeeper skrev:
2599406 Kör du Telia som ISP måste du ändra smtp server till smtprelay1.telia.com iom att du inte har @telia.com adress. Annars måste du som sagt lägga in användarnamn och lösen i "servern kräver autentiserning" och bocka i den rutan där. allt under egenskaper för konton, fliken servrar.

Hoppas det vart nån hjälp
Ska testa detta. Grejen är den att jag har haft Telia jättelänge och det har funkat utan problem men helt uatn förvarning så blev det knas. Hoppas detta är lösningen. Jag har alltså både en Telia.com och en good-stuff.se mailadress men ingen av dem funkar.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!