Vad är fel? Drivpaket.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Helt plötsligt så började det låta som att kedjan kuggar över när man ger fullt på 1an och 2an. Kollade spelet på kedjan och det var ju för stort men ändå inte såå stort. Justerar iaf kedjan och ger mig av på en längre tur, efter ett tag så börjar det låta igen:confused: Ser när jag kommer hem att mina justerings markeringar börjat ljuga för mig. Bakhjulet sitter snett, men enligt markeringarna så sitter det spikrakt. Kedjan har karvat av en hel del på sidan av drevet. Hur fan i helvete kan det bli så? Bifogar bild.

Bifogat

• kedja.JPG
    kedja.JPG
    80.7 KB · Visningar: 194
Ja sitter bakhjulet snett så sliter det ju snett på drevet. Ställ hjulet rakt igen så får du kanske bort det felet. Det är inte så att du kollat uppe på ena sidan på svingen och nere på andra?? På min skilljer det på justeringsmarkeringarna däruppe mot därnere. Ditt drev är ju kass också så det får du nog byta hehe.
Det kan inte vara så också att dina ryckutjämnare är kass?? Det var mina, knappt synligt men det fick drevet till att vandra lite i sidled och slitaget på dreven blev större! Lycka till!

Jag skulle säga att det där bakdrevet är slut. Har du kollat att den inte kuggar över på framdrevet som borde se ännu värre ut?

Problemet är löst:tummenupp Var klantskallen mao jag..som hade vänt bakdrevet fel vid montering, och vips så var det nya drivpaketet slut efter 250mil:huvet

Hur menar du fel? Att drevet är rotationskänsligt?

Som det ser ut på bilden så är det en offset på det bakdrevet. Om det vänds fel så offseten kommer utåt istället för inåt borde slitaget bli exakt som på bilden. Jag förstår däremot inte hur du fått den där formen på tänderna efter 250 mil :confused:

Som det ser ut på bilden så är det en offset på det bakdrevet. Om det vänds fel så offseten kommer utåt istället för inåt borde slitaget bli exakt som på bilden. Jag förstår däremot inte hur du fått den där formen på tänderna efter 250 mil :confused:

Stämmer bra:tummenupp

Jadu...hur hajtänderna kom till efter 250 mil är en gåta. Fast vad kan man begära utav delar som kommer från AVA:D

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D