Vad är fälgarna värda?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Har ett par motardfälgar över sen xrn stals. Eller rättare sagt jag har en fin fin framfälg med oversize skiva och en bakfälg som behöver ekras om och kanske ny fälgbana

alla adeptrar drev och och distanser skivor däck etc finns.

Är det värt att tjata på meken om att titta på bakfälgen eller ska jag kränga det andra?

Har haft en ekonomisk katastrof vecka så vore fint å få loss iaf lite kulor. (Andra ider är också välkomna, gör allt utom pussar på munnen:D)

Last edited:
De e lite problem då de ligger i mitt förråd i skåne och på en verksta där.. De trodde de skulle kosta 1-3000 när jag lämna in den men har inte hört ett ljud på 6 månader, har ringt å tjatat 3 gånger utan att få ut nått..

Är det värt att reparera bakfäljen och sälja som par eller ska jag kränga framfälgen för sig eller allt som det står och vad kan de va värt i de olika aternativen?

Antar att du snackar om orginalfälgar och inte motardfälgar?
Sälj baknavet som det är om du inte hittar en billig fälg och kan göra jobbet själv. Du kanske hittar en köpare som vill bygga motardhjul osv.

Framfälgar är betydligt svårare än bak att hitta köpare till och priserna på gamla crosshjul varierar rejält. En tusing bör du ju minst få för framhjulet men hittar du rätt köpare så kan du lika gärna få tre tusingar.

Ett komplett par kan vara allt mellan 2 och 5 kkr.

Jag skulle nog testa med en annons på framfälgen för kanske 2900kr och baknavet för kanske 1000kr. Jag har köpt fräsh fälgring för 500kr men uppåt tusingen begär ofta annonsörerna. Priserna på "reserv"-fälgar har dessutom större säsongsvariationer än vad hojar har. Dom dumpas ofta ut billigt på hösten och på våren när säsongen drar igång vill "alla" ha en omgång reservfälgar.

Oj glömde säga att det är motardhjulen, crosshjulen satt på när den stals (eftersom motardbakfälgen paja)

Mtp att man kan köpa kompletta fälgar i hyffsat skick för 4k så är väl runt 3k ett lagom pris. Lite beroende på hur bra däcken är med.

Framfälg 3k komplett. bakfälg trasig en femhunka och skicka med i affären.
slänger du ut 3k på att reparera så e de värda 5-6k kompletta, det är inte riktigt lönt.

Så mitt tips e sälj dem i par för 3000-3500 , smidigast

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back