Vad är ett skäligt pris för att plocka isär/ihop min Honda dominator motor?

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
Tja.

Jag skall söka upp någon snubbe som är duktigt på att meka med motorcykelmotorer.

Jag har redan fått 2st nummer men ej ringt någon, tänkte att jag skulle kolla upp vad ni tycker är skäligt att betala (svart/utan kvitto) för en "rivning"

Det är Min Honda Dominator motor som skall isär pga av missljud från växellådan.
Samt att en ventiljustering skall göras.

Hur mycket tar du för ett liknande arbete? Vill du görat?

Det kanske blir mer saker som behöver fixas men vad kan vara skäligt för ovaståeende operation?

Tack på förhand!

Mvh
D-R

det är väl inte särskilt svårt med en verkstadsmanual i handen.

du lär dig ju massor på köpet. :tummenupp

det är väl inte särskilt svårt med en verkstadsmanual i handen.

du lär dig ju massor på köpet. :tummenupp

Mjo, men jag har inte tid och har ingen lust att fucka upp något.

Den skall säljas när den är färdig renoverad och jag vill ha sålt den innan säsongen är slut.

Om jag skulle orkat göra det så skulle jag vilja hafft minst 2000kr pga stort ansvar,,,även fast jag kan skruva sönder och ihop en sådan motor med bindel så tar det flera timmar bara att rengöra motorn innan hopmontering och jag kan forfarande göra ett misstag så det läker olja eller något skit så man får riva igen. Man hör ju firmor som plockar ner och ihop motorer på under 4timmar men då skulle jag lämmna den någon annan stanns för då är den inte genomgången och regjord riktigt. Så halva firma priset kan väl vara riktlinje

Ok,tack.

Om det finns någon skruvsugen i eller i närheten av Motala så kan ni väll pma!

Det bästa pris och snabbaste mekk jag någonsin hört var ju snubben som lämmnade in sin ktm 640 hela mcn för rivning och genomgång byte av div lager mm...tog 5tim och då tog dom ur motorn och satten i rakmen + helrivning med dom flesta lager bytta!!!!:va :tummenupp Tror det vart runt 7500? med matrial,,,vet inte vad firmor tar timmen? Men 5timmar helt otroligt!!

kan ha varit reklamjobb?

killerwite Jag skulle kunna lämmna motorn till dig,, jag tycker 4000 inte var så blodigt faktist och jag förstår och ser att you are the man,, Lämmna den till Killer:yoparty

Motala har ju en mc-mekaniker utbildning för blivande
mc reparatörer. Dom ligger nog riktigt lågt i pris...
Har iof inte öppet nu men väntar du tilll hösten så
e det säkert inga problem. Lycka till :tummenupp

Det bästa pris och snabbaste mekk jag någonsin hört var ju snubben som lämmnade in sin ktm 640 hela mcn för rivning och genomgång byte av div lager mm...tog 5tim och då tog dom ur motorn och satten i rakmen + helrivning med dom flesta lager bytta!!!!:va :tummenupp Tror det vart runt 7500? med matrial,,,vet inte vad firmor tar timmen? Men 5timmar helt otroligt!!

KTM 640 ur och i ramen samt klyvning pa 5h gar utmarkt men jag skulle aldrig anlita nagon som gor det och jag skulle sjalv ann mindre gora det om det inte var en nyrasad racemotor 5,5h innan start. Det gar att utfora ett kolvbyte pa en enduro2t pa 25 min men det kraver slagga och att man inte direkt ar nogrann...

Gor jag en motor till mig sjalv sa tar det minst dubbla tiden, att dubbelkolla och stalla spel tar langre tid an sjalva meckandet.

Motala har ju en mc-mekaniker utbildning för blivande
mc reparatörer. Dom ligger nog riktigt lågt i pris...
Har iof inte öppet nu men väntar du tilll hösten
e det säkert inga problem. Lycka till :tummenupp

Det var just det, jag skulle vilja ha sålt den nu, men då lär jag ju få slanta upp det dubbla också :(

2000 sek svart tycker jag låter som en schyst peng.

Säg att det tar 12tim det gör 160:- i timman. jag kan jobba svart för 160:-/tim :nicka

Edit: Och då kan jag hjälpa till också, stå med garage osv...

Well, jag får väll ringa runt lite till mina gamla "moppekompisar" dom kanske har lärt sig skruva med Mc också. :hihi

Last edited:
Det var just det, jag skulle vilja ha sålt den nu, men då lär jag ju få slanta upp det dubbla också :(

2000 sek svart tycker jag låter som en schyst peng.

Säg att det tar 12tim det gör 160:- i timman. jag kan jobba svart för 160:-/tim :nicka

Edit: Och då kan jag hjälpa till också, stå med garage osv...

Well, jag får väll ringa runt lite till mina gamla "moppekompisar" dom kanske har lärt sig skruva med Mc också. :hihi

Förut när jag orkade riva en motor åt någon hade jag 2 priser ,typ 2000kr utan hjälp och 4000 med hjälp av ägaren:D

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back