Vad är ett liv värt?

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
400 000 dollar eller son kvar i livet? (jobbigt få folk att kriga? har nyligen höjts från 200 000 dollar)

1,5 miljoner dollar ifall man blev kvar i WTC 9/11(har det med samvete att göra?)

Sympatipengar - 2500 dollar för en död irakier

En smålänning är det extrapris på - 14:25

http://svt.se/content/1/c6/69/46/98/061106faktum.asx

Last edited:
Vägverket beräknar att om ett liv kan räddas genom en åtgärd så får den kosta knappt 15 miljoner svenska kronor, annars investerar de inte.

stoffer skrev:
2595727 14.7 miljoner per liv var vad jag hörde. Kom från en som jobbar med riskhantering i samarbete med vv.

hmm... okey... ah iof, man får inte mkt för 15 mille om man ska bygga om saker så kan ju stämma...så för o bygga om en vägsträcka som kostar 30 mille att gö om ska ska de asså dö minst 2 st där per år lr nå?

AndreasNo skrev:
2595732 hmm... okey... ah iof, man får inte mkt för 15 mille om man ska bygga om saker så kan ju stämma...så för o bygga om en vägsträcka som kostar 30 mille att gö om ska ska de asså dö minst 2 st där per år lr nå?
det ska dö två färre per år, hur är det med matten?

AndreasNo skrev:
2595732 hmm... okey... ah iof, man får inte mkt för 15 mille om man ska bygga om saker så kan ju stämma...så för o bygga om en vägsträcka som kostar 30 mille att gö om ska ska de asså dö minst 2 st där per år lr nå?

Ibland är du för jävla vass :D

AndreasNo skrev:
2595744 men pucko, för att göra om den vägsträckan överhuvudtaget.. lr ska man göra om den så att det dör två st istället? :va idiot :D
Ja alltså, om de ska bugga om en väg så ska det efter ombyggnationen dö två färre än innan. Är vi på samma spår nu eller?

Bus-Bo skrev:
2595754 Ja alltså, om de ska bugga om en väg så ska det efter ombyggnationen dö två färre än innan. Är vi på samma spår nu eller?

o det är inte exakt samma sak som jag sa då eller?.. :D .. fast det jag sa passade lite bättre in i det övriga jag skrev?..inte sant?.. :arsele

Kapten Blåskägg skrev:
2595774 Kan man bugga vägar nu? :D
Klart som fan att folk dör när dom är ute och dansar på vägarna, tänk dig nu vintertid, om dom inte fryser ihjäl så lär ju folk köra på dom, halkigt och mörkt.

när jag blir stor ska jag bygga in värmeslingor i vägarna o en typ av skena på dem större vägarna som man kan docka bilen i när man ska brumma hem från jobbet så man slipper sitta o somna o köra i diket hela tiden :mad:

AndreasNo skrev:
2595786 när jag blir stor ska jag bygga in värmeslingor i vägarna o en typ av skena på dem större vägarna som man kan docka bilen i när man ska brumma hem från jobbet så man slipper sitta o somna o köra i diket hela tiden :mad:
:såjaponken

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...