Take a chill pill eller hitta en slagpåse.Miss_Orchidee skrev:I helvette heller![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Take a chill pill eller hitta en slagpåse.Miss_Orchidee skrev:I helvette heller![]()
it's called a p-pill.yonsson skrev:Take a chill pill eller hitta en slagpåse.![]()
Muggen skrev:Behöver ett nytt drivpaket & rådgivning. iom min okunskap så .. jadda jadda jadda!
Robban W skrev:Är du säker på att ditt drivpaket är slut? Det håller nog några mil till.
När jag tog den här bilden hade jag precis kapat av 2 länkar eftersom det inte gick att spänna kedjan mer.
Tåbbä skrev:Det känns dumt att lägga 1700spänn på en X-ring kedja och sedan köpa billiga piratdrev för 200spänn stycket.
Det brukar ju ofta saknas lite grejor på piratdrev, t.ex. en krans som förhindrar att kedjan trasslar in sig i navet vid avhoppning.
Förslag? Åsikter? Pliiiiiis.....
M:et skrev:Så om man köper orginal så behöver man inte kapa den när man byter, eller![]()
Vad jag har hört så ska Honda orginal hålla en vesäntligt högre kvalitet än tillbehörskedjorna.
Det högre priset på orginal kompenseras av den ökade livslängden.
Så ska ska du byta hoj snart, köp en billig.
Ska du köra länge med skrotet så köper du orginal!![]()
PacMan skrev:En grej jag har funderat på angående "vanligt" kedjelås med clips: Har motorns effekt nåt samband med risken att clipset lossnar?
Vad är det föresten som gör att dessa clips riskerar att hoppa loss egentligen? Beror det på att det rör på sig och på så sätt glappar upp sig alltmer? Hänger det ihop med drivpaketets kondition på nåt sätt tro?![]()
I höstas säkrade jag för övrigt clipset på hojen (som jag precis hade köpt) med en klick epoxylim. Har funderat på att byta till riktigt nitlås men clipset sitter som berget och jag vet inte om jag ens KAN få loss det om jag försöker. Tycker det känns som en hyfsat säker lösning, men jag har inte ju kört så långt med det än.
Sådär ja, många frågor blev det, eller kanske snarare funderingar.![]()
freding skrev:Jag har bytt en gång på femton år, sprayar inte för då fastnar det bara skit, när kedjan börjar rosta å gnissla tar jag av den å gör rent med bensin, lägger den i varm motorolja ett dygn, hänger sen upp den å torkar av den å monterar sen. Den varma oljan är tunn å tränger in i länkarna där den ska vara (å inte utanpå) å när den kallnar så tjocknar den å stannar väl på plats. Dett agör jag en eller sällan två gånger per år, kör mellan 1000 och 2000 mil om året. Jag byter hoj oftare, min förra retta sålde jag vid 2400 mil, måttligt slitage på drev å kedjan gick inte att lyfta från drevet överhuvudtaget! Det är i mina ögon bra skötsel å livslängd.![]()
Muggen skrev:Det ska inte se ut såhär va?![]()
![]()
![]()
![]()
Muggen skrev:Det ska inte se ut såhär va?![]()
![]()
Anders R skrev:Pirat och pirat. Troligen köper Honda kedjor av någon känd tillverkare som RK eller DID och då köper man exakt samma kedja som hos någon annan. Suzuki är i alla fall så pass ärliga att de i manualen skriver ut exakt vilken det är. I mitt fall RK GB50MFOZ 110 länkars. Om man sedan vill betala mer för dreven, genom att handla dem hos orginallevernatören, innebär inte det heller att man per automatik får något tillverkat av dem. Förmodligen köper de in dem också av någon större leverantör.
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |