Vad är eran högsta notering?

Silwer skrev:
20 på din ja.
Mina gick strax över 120 sittandes om det inte var motvind, la man sig på tanken fick man ur 130+
Ok, min gör nog INTE mer än 125 en bra dag om jag sitter helt upp..hehe Kanske har kommit upp i mer nån gång, men det är ovanligt! Som sagt, det gäller att ligga som fan med hjälmen bakom tanken typ och in med benen osv. Hur fort gick din som mest? Hade du en YPVS?
 
Hojen som jag kör gjorde ganska lätt 130 - 135 sittandes...
och när jag lutade mig lite framåt så fick jag upp den i ca 145 några sekunder, men som sagt så vet jag inte om den är strypt... förmodligen inte... men mätaren visar nog en aning fel :)
 
Last edited:
Nisse Järnet skrev:
Ok, min gör nog INTE mer än 125 en bra dag om jag sitter helt upp..hehe Kanske har kommit upp i mer nån gång, men det är ovanligt! Som sagt, det gäller att ligga som fan med hjälmen bakom tanken typ och in med benen osv. Hur fort gick din som mest? Hade du en YPVS?

Jag har haft 2 sånna ypvs en 84a och en 87a de gick strax över 130 max utan medvind eller sånt, såg 135 nångång tom, men då hade jag vinden i ryggen och då gick varvräknaren en bit upp på rött (tekniken var som du beskriver + att man släppte styret med vänsterhanden och vilade den på sidan av tanken).
Jag körde den ena med gianelli effektblås ett tag med då blev den starkare på höga varv, men den gick just inte fortare för växellådan var inte särskillt bra stegad för att man skulle hamna i det starka registret 5an till 6an, dock blev den mycket roligare att köra och accsnabbare.
Det negativa var att jag körde slut på kolven på bara några hundra mil.
Jag hade en DTR med senare, men allvarligt så tycker jag inte den modellen är så mycket piggare, den är dock större och tyngre.
Den fick jag upp i kanske 135 när jag kröp ihop.
Polarna hade i princip alla andra typer av 125or så man hade ju en del att jämföra med och provköra.
Jag tyckte DTn var helt ok och bättre än Suzukis TS och Hondas MTX. MTXen var tröttare på alla vis och TSen tog en alltid i starten för att senare bli omkörd runt hundra blås, sen gick den nästan 10 knyck långsammare med, det var ju alltid kul att kunna sitta upp o hålla jämt med TS när den föraren låg:-))
Med Gianellit hängde den inte på ens från start.
Sen har det ju kommit en massa maskiner, men det var ju ett tag sen jag åkte 125a med:-)
 
Silwer skrev:
Jag har haft 2 sånna ypvs en 84a och en 87a de gick strax över 130 max utan medvind eller sånt, såg 135 nångång tom, men då hade jag vinden i ryggen och då gick varvräknaren en bit upp på rött (tekniken var som du beskriver + att man släppte styret med vänsterhanden och vilade den på sidan av tanken).
Jag körde den ena med gianelli effektblås ett tag med då blev den starkare på höga varv, men den gick just inte fortare för växellådan var inte särskillt bra stegad för att man skulle hamna i det starka registret 5an till 6an, dock blev den mycket roligare att köra och accsnabbare.
Det negativa var att jag körde slut på kolven på bara några hundra mil.
Jag hade en DTR med senare, men allvarligt så tycker jag inte den modellen är så mycket piggare, den är dock större och tyngre.
Den fick jag upp i kanske 135 när jag kröp ihop.
Polarna hade i princip alla andra typer av 125or så man hade ju en del att jämföra med och provköra.
Jag tyckte DTn var helt ok och bättre än Suzukis TS och Hondas MTX. MTXen var tröttare på alla vis och TSen tog en alltid i starten för att senare bli omkörd runt hundra blås, sen gick den nästan 10 knyck långsammare med, det var ju alltid kul att kunna sitta upp o hålla jämt med TS när den föraren låg:-))
Med Gianellit hängde den inte på ens från start.
Sen har det ju kommit en massa maskiner, men det var ju ett tag sen jag åkte 125a med:-)
Ok :) Min och Johans varvar inte ens till rött ju?! Fel på mätarna kanske? Hade du originaldrev på?
 
Nisse Järnet skrev:
Ok :) Min och Johans varvar inte ens till rött ju?! Fel på mätarna kanske? Hade du originaldrev på?

Jo de var orginaldrevade, jag gick ner en kugg fram med effektblåset för att få bättre stegning, den gick ändå lika fort eftersom den varvade över 11000 lätt då.
 
Nisse Järnet skrev:
Haha och min som tar slut vid 8-9 :) Hade du filat kolven så kanalerna öppnar helt?

Nej det var standardhojar, men jag håller med om att de är sega på slutet, men ligger man i tillräckligt länge så.
Och som sagt orgianlkrök och slutdämparen verkar hindra massor på höga varv, ett byte och den varvade mycket mer. MEN den blev tröttare längre ner i registret i stället.
 
Silwer skrev:
Du ser, du ska veta att det skiljer en del på 10000v och 13000.
Även om säkert 12000v skulle krävas för att det skulle gå 145.
DEn är väl rödstreckad vid 10 eller däromkring, jag har ägt en sån där.
Nåt snäpp över 130 klarar de utan annan draghjälp, antar att man kan ta av backspeglar, framskärm och annat onödigt och en extremt lätt förare + uppdrevning då kanske 145 skulle kunna nås med modellen.

Är det bara cdi boxen en TDR -93 e strypt i? En kompis har en sån, och han säger att han kollat det vanliga utblås, insug, krök m.m. Du som har haft en kanske vet? :tummenupp Han börjar tröttna på att ligga med fullgas på nittio vägarna :D
 
Poffer skrev:
Är det bara cdi boxen en TDR -93 e strypt i? En kompis har en sån, och han säger att han kollat det vanliga utblås, insug, krök m.m. Du som har haft en kanske vet? :tummenupp Han börjar tröttna på att ligga med fullgas på nittio vägarna :D

Problemet är att på min tid fanns inte 11kw begränsningen så alla 125or var ostrypta.
 
:gråta...140km/h visa mätarn på E18 inatt.. hade hoppats på lite högre topp :( Den är HELT ostrypt. Går inte en RG fortare? Jag har 15kuggars framdrev, kan det sacka en hoj mycket i topp?
 
SimmPsi skrev:
:gråta...140km/h visa mätarn på E18 inatt.. hade hoppats på lite högre topp :( Den är HELT ostrypt. Går inte en RG fortare? Jag har 15kuggars framdrev, kan det sacka en hoj mycket i topp?

Nåt är tok med din hoj, jag har ägt den äldre modellen och den gjorde ungefär 155 knyck vill jag minnas, den du har är väl starkare.
Nä dax att gå igenom allting.
 
SimmPsi skrev:
:gråta...140km/h visa mätarn på E18 inatt.. hade hoppats på lite högre topp :( Den är HELT ostrypt. Går inte en RG fortare? Jag har 15kuggars framdrev, kan det sacka en hoj mycket i topp?

140 knyck va ju inte roligt =/ ÄR den helt frisk? Inga symptom som tyder på att den går som den gör som du märkt av?
 
det är 16/47 orginal drevning, då ska den varva 7250 på 6an i 100.....145 gör min lätt sittandes upp så då är det någe fel på din hoj :(
 
Hammet skrev:
det är 16/47 orginal drevning, då ska den varva 7250 på 6an i 100.....145 gör min lätt sittandes upp så då är det någe fel på din hoj :(

Har aldrig provat att köra den med orginaldrev ifs. Nää nu är det dags att skriva isär hojen till molykyler, putsa och skruva ihop den igen :mad: Vad kan det vara för fel på den? CDI boxen är klippt, sågat system och strypbrickan är borta. är det nå mer!? :confused: HJÄLP MIG!!! :gråta
 
Silwer skrev:
funkar den rörliga avgasporten som den ska då?

Ja det gör den, :( joo så drog jag ut och kolla vad den varva vid 100km/h den varvade 8000. Näää ut och banta ner hojen, Fila lite på fälgarna så luften passerar bättre, raspa ner mönstrerna till slicks, av med backspeglarna m.m :crash
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top