Vad är endurofälgar värda?

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Det är ju ebb på endurofälgar till salu på marknaden.
Vad borde fina fälgar med skivor och drev vara värda? De kostar väl lika mycket som en uppsättning motardfälgar nya? Kan man ta de priserna som riktpris?
Det är fina DID fälgar till en 525 -05 som jag funderar på och sälja iväg.

Tror inte du får som för ett par motardfälgar.. brukar ligga runt 5-6k för en uppsättning..

-PLM- skrev:
2465917 Det är ju ebb på endurofälgar till salu på marknaden.
Vad borde fina fälgar med skivor och drev vara värda? De kostar väl lika mycket som en uppsättning motardfälgar nya? Kan man ta de priserna som riktpris?
Det är fina DID fälgar till en 525 -05 som jag funderar på och sälja iväg.

hör av dig när du har satt ett pris så skall jag tänka på de

Skulle nog säga runt 6000.- för det fick jag ge för kompletta crossfälgar med däck,skivor,hjulaxlar samt ryckutjämnare och ett nytt framdäck vid sidan av.

7000kr kan du kanske få för dem om de är nya....alltså bara varit monterade inte gått en meter. faktum är att för ett par beggade i bra skick är nog 5000kr max...finns gott om beggade crosshjul. och även nya till bra priser.

Enfield skrev:
2467858 7000kr kan du kanske få för dem om de är nya....alltså bara varit monterade inte gått en meter. faktum är att för ett par beggade i bra skick är nog 5000kr max...finns gott om beggade crosshjul. och även nya till bra priser.

Vart kan man finna dessa då? blocket finns ju inget på.... inte vad jag har hittat i alla fall:va

Jag pröjsade 4500 för en uppsättning fälgar plus tre däck (2 begagnade, ett nytt har jag för mig), orginal XR650, rätt välanvända men väl fungerande.

För min del övergår det mitt förstånd hur man kan sälja sina endurofälgar, det är ju svinroligt att köra enduro/offroad/grus, speciellt med en så pass "lätt" hoj som 525:an är jämfört med större offroadare.

sgtpepper skrev:
2468435 Jag pröjsade 4500 för en uppsättning fälgar plus tre däck (2 begagnade, ett nytt har jag för mig), orginal XR650, rätt välanvända men väl fungerande.

För min del övergår det mitt förstånd hur man kan sälja sina endurofälgar, det är ju svinroligt att köra enduro/offroad/grus, speciellt med en så pass "lätt" hoj som 525:an är jämfört med större offroadare.

vart får man tag i begagnade då?

Köpte själv wr450 -04 fälgar för att ha ett par extra till crossen att ha dubb på,så man slipper hålla på och kränga dubbdäck.
Gav 4800 i näst intill nyskick med skivor distanser och fräsha däck. (ej dubbdäck)
Han ville ha 5500 men jag fick ner dem till 4800 vilket jag tyckte va ett rimligt pris.
Så i bra på skick brukar man kunna hitta mellan 4000 och 6000.
Sen börjar det bli alldeles för nära nypriser.
Men det är ju min åsikt det...

doro skrev:
2468446 vart får man tag i begagnade då?
Jag hittade mina på en endurosite men har sett här och på blocket.
Dock brukar de gå ganska fort att få iväg när priset ligger runt 5000.

Last edited:
sgtpepper skrev:
2468435

Helt korrekt, tur jag har dubbla uppsättningar fälgar då :)

-PLM- skrev:
2468817 Helt korrekt, tur jag har dubbla uppsättningar fälgar då :)
Bra! ;)

Men reservfälgarna ska du ju ha dubbdäck på fattar du väl! Det ska jag ha på mina.

sgtpepper skrev:
2469036 Bra! ;)

Men reservfälgarna ska du ju ha dubbdäck på fattar du väl! Det ska jag ha på mina.

Ska ha endurodubb på ena och is på andra om de inte blir sålda.

Men ärligt talat, antingen har man för mycket pengar eller så är man duktigt lagd på den lata sidan om man har ett par extra fälgar bara för att kunna ha endurodubben på det ena paret! Så jobbigt är det inte att kränga, jag köper det att man tävlar och vill byta lite smidigt vid punka, annars är det overkill!

Snoogans skrev:
2469204 Men ärligt talat, antingen har man för mycket pengar eller så är man duktigt lagd på den lata sidan om man har ett par extra fälgar bara för att kunna ha endurodubben på det ena paret! Så jobbigt är det inte att kränga, jag köper det att man tävlar och vill byta lite smidigt vid punka, annars är det overkill!
Jag har för mycket pengar OCH jag är jävligt kass på att kränga däck, så för mig passar två¨uppsättningar fälgar som handen i handsken :).

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back