Tjaba!
Var och provkörde en gammal cbr 900 rr -93 idag. Den var rätt skabbig och sliten, kommer nog aldrig att bli stulen, på väg att bli en "rat-bike".
-Kåporna var repiga och ordentligt spruckna, dessutom var sidokåporna var inte i samma färg som toppkåpan. Den har haft marksyningar både till vänster och höger, lite skrap på blocket.
-Bakbromsen tog inte alls.
-Motorn rasslade lite på låga varv, kamkedje-skrammel?
-Gasvajern var skum, gick trögt med mycket glapp i början. Tittade på den efteråt och ytterhöljet var brustet måste bytas.
-Änd-plutten, vet-inte-vad-det-heter som sitter längst ut på styret var väck på höger sida, så gashandtaget var lite sladdrig längst ut.
-Skulle behöva en ny sadel.
-Stort behov av ett nytt avgassystem, mycket rost, ett par av nitarna på slip-onet var väck. Tyckte att den läckte lite, varmt på låret.
Den kändes nästan trögstyrd åt vänster men var otäckt lätt åt höger nästan så man blev rädd att man skulle tappa den. - Vad kan det bero på?
Den hade ett modifierat luftintag som var redigt fult- två feta PVC-rör.
+Växellådan var lite "klonkig" men växlarna gick fint i och hoppade inte ur.
+Bra och stabil i höga farter, upp till ca 220 km/h på mätaren.
Vad kan en sån hoj vara värd, 37500 är begärt?
Råd, tips och era funderingar efterfrågas!!
MVH /Dr B.
Var och provkörde en gammal cbr 900 rr -93 idag. Den var rätt skabbig och sliten, kommer nog aldrig att bli stulen, på väg att bli en "rat-bike".
-Kåporna var repiga och ordentligt spruckna, dessutom var sidokåporna var inte i samma färg som toppkåpan. Den har haft marksyningar både till vänster och höger, lite skrap på blocket.
-Bakbromsen tog inte alls.
-Motorn rasslade lite på låga varv, kamkedje-skrammel?
-Gasvajern var skum, gick trögt med mycket glapp i början. Tittade på den efteråt och ytterhöljet var brustet måste bytas.
-Änd-plutten, vet-inte-vad-det-heter som sitter längst ut på styret var väck på höger sida, så gashandtaget var lite sladdrig längst ut.
-Skulle behöva en ny sadel.
-Stort behov av ett nytt avgassystem, mycket rost, ett par av nitarna på slip-onet var väck. Tyckte att den läckte lite, varmt på låret.
Den kändes nästan trögstyrd åt vänster men var otäckt lätt åt höger nästan så man blev rädd att man skulle tappa den. - Vad kan det bero på?
Den hade ett modifierat luftintag som var redigt fult- två feta PVC-rör.
+Växellådan var lite "klonkig" men växlarna gick fint i och hoppade inte ur.
+Bra och stabil i höga farter, upp till ca 220 km/h på mätaren.
Vad kan en sån hoj vara värd, 37500 är begärt?
Råd, tips och era funderingar efterfrågas!!
MVH /Dr B.