Vad är en gammal blade värd?

Dr BODOL

Med en tub FIXANAL......
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Lund
Hoj
GSXR 750 -96
Tjaba!

Var och provkörde en gammal cbr 900 rr -93 idag. Den var rätt skabbig och sliten, kommer nog aldrig att bli stulen, på väg att bli en "rat-bike".

-Kåporna var repiga och ordentligt spruckna, dessutom var sidokåporna var inte i samma färg som toppkåpan. Den har haft marksyningar både till vänster och höger, lite skrap på blocket.
-Bakbromsen tog inte alls.
-Motorn rasslade lite på låga varv, kamkedje-skrammel?
-Gasvajern var skum, gick trögt med mycket glapp i början. Tittade på den efteråt och ytterhöljet var brustet måste bytas.
-Änd-plutten, vet-inte-vad-det-heter som sitter längst ut på styret var väck på höger sida, så gashandtaget var lite sladdrig längst ut.
-Skulle behöva en ny sadel.
-Stort behov av ett nytt avgassystem, mycket rost, ett par av nitarna på slip-onet var väck. Tyckte att den läckte lite, varmt på låret.

Den kändes nästan trögstyrd åt vänster men var otäckt lätt åt höger nästan så man blev rädd att man skulle tappa den. - Vad kan det bero på?
Den hade ett modifierat luftintag som var redigt fult- två feta PVC-rör.

+Växellådan var lite "klonkig" men växlarna gick fint i och hoppade inte ur.
+Bra och stabil i höga farter, upp till ca 220 km/h på mätaren.

Vad kan en sån hoj vara värd, 37500 är begärt?

Råd, tips och era funderingar efterfrågas!!

MVH /Dr B.
 
Dr BODOL skrev:
Den kändes nästan trögstyrd åt vänster men var otäckt lätt åt höger nästan så man blev rädd att man skulle tappa den. - Vad kan det bero på?

Troligen bara ett slitet lager. Förhoppningsvis är det bara att byta men att dömma av din beskrivning så låter den inte dirket som nån pärla.
Skulle nog ha kollat på en annan hoj...
 
Du har nog själv besvarat frågan... :rolleyes:
Rat-Bike är nog rätta ordet på "det" du beskriver. Du kommer ju att få lägga ner ytterliggare pengar på att få den hyfsad.
Tycker den låter äckligt dyr med tanke på att alla skavanker den har.
Mitt råd är att leta vidare...
 
bjud 20000 annars kan du nog hitta en fräschare för dom pengarna räkna på vad det kostar att fixa den lägg till pengarna på köpesumman o kolla slutsumman

kolla sen vad du får för hoj för 45000-50000 för med kåper o lite annat tjafs lär du hamna där
 
Vad kostar det att fixa;

-styrlager?
-beg kåpor?
-avgassytem?
-gasvajer?
-sadel?
-bakbroms?

Fast med hjälp av era kloka ord har jag tveka inför ett fixa projekt, även om man kan få loss den billigt.

Väl mött /Dr B.
 
Blondie skrev:
bjud 20000 annars kan du nog hitta en fräschare för dom pengarna räkna på vad det kostar att fixa den lägg till pengarna på köpesumman o kolla slutsumman

kolla sen vad du får för hoj för 45000-50000 för med kåper o lite annat tjafs lär du hamna där

Håller med, lägg skambud eller köp nåt nyare och betydligt roligare.
För 45-50000 så får du ju en 96: a eller nyare.
Såg att en snubbe här på forumet säljer som Gixxer 750 -96 som gått 3000 mil och en massa annat nytt på för 35000:-. Köp den istället!!

Lägg ner Blade-köpet...
 
Efter din beskrivning låter 20 nästan i överkant. Fick efter att ha kommit ner till jorden släppa min kära gamla illgröna zx750 -87 för 13400:-.

/Martin

edit. exakt en sån här var det, fast min var grön och hette aliaset zx750f, här är en galning som inbillar sig att han kan få 25 papp :D
http://www2.blocket.se/view/1181920.htm?l=0
 
Last edited:
Inte en krona över 15000 hade jag betalat, då kan det vara värt att byta det som ska bytas och lacka upp en uppsättning kraschkåpor. Men undvik sådana här hojar, de tenderar att kosta dig tid, pengar och tårar.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top