Vad är en banhoj värd?

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
K8 blå/vit
Jag har följt priserna på div banhojar under dom 2 senaste månaderna och måste säga att jag tycker att man övervärderar sina hojar lite eller har jag fel.
En banhoj borde vara ganska mkt billigare nu än den var i början på juni?
Då menar jag inte extrema tävlingshojar utan lite billigare banhojar.
Tex en R6:a årsmodell 99 gått på bana i skapligt skick(lite sliten motor och så)
ej reggad,35".
Få höra vad ni tycker...
Kanske bättre att bygga egen banhoj?

med tanke på att du får pröjsa 50papper för en gat r6a av samma årsmodell så undrar jag hur det skall bli billigare att bygga själv.
personligen tycker jag att r6or av den modellen är sjukt övervärderade.

med tanke på att du får pröjsa 50papper för en gat r6a av samma årsmodell så undrar jag hur det skall bli billigare att bygga själv.
personligen tycker jag att r6or av den modellen är sjukt övervärderade.

Nja..... inte många som pröjsar 50"
för en 99:a eller?
Annars håller jag med dig övervärderade.:yoparty

Fast bygga banhoj är ju inte speciellt dyrt? :va
Jag gav 2500 för kraschkåpset inkl tank, najtråd å borrar för att kunna najja allt kostade kanske 50kr, några tjugor för vattenpumpsmörja å destvatten. Kraschpuckar satt redan på, men det kostar ju 500-1000kr om man vill ha det. Sen krävdes en helg i garaget, så var det klart :)

Fast bygga banhoj är ju inte speciellt dyrt? :va
Jag gav 2500 för kraschkåpset inkl tank, najtråd å borrar för att kunna najja allt kostade kanske 50kr, några tjugor för vattenpumpsmörja å destvatten. Kraschpuckar satt redan på, men det kostar ju 500-1000kr om man vill ha det. Sen krävdes en helg i garaget, så var det klart :)

Ja visst men vad betalar man för rätt hoj?:tummenupp

3093573 Fast bygga banhoj är ju inte speciellt dyrt? :va
Dock finns det ofta annat godis på banpreppade hojjar.
Annan fjädring: många tusen:-
andra fotpinnar: några tusen:-
quickshifter: en tusenlapp:-
uppsättning extra fälgar : några tusen:-
osv..

listan kan göras lång och det blir lätt dyrt..

allt e ju relativt till vilken hoj man köper. många banhojjar är ju kittade med ganska mycket grejer.

jag köpte en gixxer 1000 -01 a i sommras med papper på så den är besiktigad å godkänd för gata. de som ingick förutom en fungerande gixxer 1000-01a på 1500 mil var följande

öhlins framgaffel 25000
styrdämpare 3500
abm bromskivor 6000
stålomspunna slangar och perfromance friktion belägg. 2000
erf kolfibertank.
kraskåpor 5000
krashpuckar och bobiner 1000
did 520 kedja med drev 1500
yoshi helsystem 15000? skrapad burk.
orginal kåpor lampor och tank i nyskick som rullat 200 mil.

de är delar för ca 58000 nypris. inget av delarna gör att en amatör som mig kör fortare men de är ändå kul å ha. de är väl därför priserna ligger som de gör fast man igentlgien vet om att man köper en hoj som plågats endel och även varit omkull några ggr.

däremot en typ standard r6a utan papper med krashkåpor kanske inte är värd en förmögenhet. man får ju titt altie vad man får för pengarna. ligger ju många kittade banhojjar på annonssidorna just nu.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard