Vad är en 99 R1 värd?

priserna på blocket är ju helt skruvade. har letat länge efter en prisvärd hoj på blocket.

sålde min gsxr 1000 k6a med 1200 mil sv såld fulla garantier. yoshi helsystem pc3 filter å lilte lull lull för 86k i höstas. tänkte hitta något billigare å åka gata på.

Men när en 01 kostar 60 pappa dvs 26 tusen mindre. Men helt standard, 2000 mil mer, inga garantier å en gammel design så känns de bara hopplöst. en såan borde vara värd 40k max. 03-04 orna borde stå i 50-60 och k5-k6 65-75k. k7-k8 i 75-95k. priserna e konstiga... eller så får folk aldrig sålt sina hojjar nu för tiden.

Ja sålde min förra k2a i toppen skick för 57k 2007. den var ute på blocket för 54 ett kort tag nu. dvs 600 mil och 1 år sjönk den 3k på.. sanslöst. nästan investering å åka hoj.

såg en K6 1000 till salu för 65 nyss

såg en K6 1000 till salu för 65 nyss

Och det finns en retta 05 för de pengarna. Å sen så finns det massor av rettor 99-00 för runt 50". En polkaretta för 53.

Prisbilden förbättras väl inte direkt av att Alltom MC just släppte ett nummer där dom provkör sporthojar för 50.000, där ibland en retta -99.

Men min personliga åsikt är att det liknar vår/tidigsommar-priser nu mitt i vintern. Vad händer till våren? går priserna upp ännu mer eller ligger dom kvar?

Det handlar ju om utbud och efterfrågan.
Tidiga rettor är väl ganska efterfrågade av flera orsaker:

Försäkringspremier! För mej kostar en trafikförsäkring under 5000:-/år för min -98:a. Går man upp ett par tre år 2-3 dubblas premien.

Designen står sig väldigt bra (tycker många iaf)

Det är ju fortfarande en hoj med en jävla prestanda :yoparty

Hojen jag köpte låg ute för 36' i april med bucklig tank och lite repor på sidorna. Folk ringde som galningar och jag hade väl egentligen mest tur som var först på plats. Utbud och efterfrågan!

Det handlar ju om utbud och efterfrågan.
Tidiga rettor är väl ganska efterfrågade av flera orsaker:

Försäkringspremier! För mej kostar en trafikförsäkring under 5000:-/år för min -98:a. Går man upp ett par tre år 2-3 dubblas premien.

Designen står sig väldigt bra (tycker många iaf)

Det är ju fortfarande en hoj med en jävla prestanda :yoparty

Hojen jag köpte låg ute för 36' i april med bucklig tank och lite repor på sidorna. Folk ringde som galningar och jag hade väl egentligen mest tur som var först på plats. Utbud och efterfrågan!

Hur kan de skilja så mycke för dig köpte en 04 de skilde 150 kr i månaden......

Hur kan de skilja så mycke för dig köpte en 04 de skilde 150 kr i månaden......
det kan ju bero på vilken ålder du är i ! Kanske kom du över ett kriterie mål för lägre f-säkring mellan cycklarna för nog är det mer pulver i 04:an mot 98:an

Jag tycker dom är värda runt 45. Köpte min i den prisklassen men då är min verkligen en sjukt välhållen hoj, precis rullat över 3000 mil o.s.v
Hade jag sålt den iår hade jag inte gått under 45 för den, dock behåller jag nog minst 1 år till och då blir nog priset runt 40.

Ni som sitter på en fin R1 & funderar på att sälja..skicka gärna PM!

Sitter faktiskt och velar om jag ska sälja min "polka" R1 -98 (3200mil lr vad det nu var :P ) eller inte... funderar på att köpa mig en Honda CBR1000RR -08.:confused: :brinnerup

197.jpg

Last edited:
Julgranen är utslängd och Snart är det vår.
Säljarens marknad står för dörren?
Brukar det inte vara billigast på hösten när problem med vinterförvaring och annat strul närmar sig?

Lyfter min egen tråd..har kikat på en fin R1 -99 nu, ganska få ägare , Svensksåld, rätta färgerna (i mitt tycke) en bula på tanken samt liten repa på 4-5 cm på ena nedre kåpan efter en sansad marksyning, bra däck, nya belägg, 4400 mil, stora servicen gjord, i övrigt gott skick kosmetiskt & låter bra i maskin, dubbla kåpglas, slipon + originalrör.
39.000:- gör jag bort mig? :confused:

Bifogat

• Image99.jpg
    Image99.jpg
    66.1 KB · Visningar: 56
Last edited:
Lyfter min egen tråd..har kikat på en fin R1 -99 nu, ganska få ägare , Svensksåld, rätta färgerna (i mitt tycke) en bula på tanken samt liten repa på 4-5 cm på ena nedre kåpan efter en sansad marksyning, bra däck, nya belägg, 4400 mil, stora servicen gjord, i övrigt gott skick kosmetiskt & låter bra i maskin, dubbla kåpglas, slipon + originalrör.

Frågan är, om du åker 600-1000mil en säsong, går den överhuvudtaget att sälja?

Köper folk R1or med 5-6000mil? :va

Tänker samma sak...men att hitta lågmilade hojar för dessa pengar är inte lätt....

Iochförsig så borde du ju kunna sälja den lätt för säg 29.000kr efter 1000 mil till. Då blir värdeminskningen ungefär samma som du lägger på soppa.

Betydligt mindre än om du köpt nytt :tummenupp

Fråga dig själv om du tycker det är ett ok pris. Tycker du inte det, strunta i att göra affär. Det kommer garanterat finnas fina hojar att köpa om du kan vänta ett tag. Är ett par månader, maj och juni, värda kanske 3000kr st utan hoj?

Last edited:
För mig gjorde det ingen skillnad om jag köper en 99 eller 03 i försäkringspremie.
98 var lite billigare, 2000 spänn tror ja de skiljde på helår då.
2003 för 6000 Halv/helår..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...