Vad är en 99 R1 värd?

Intressant, jag är INTE intresserad av en streetfighter (läs: jag smällde & hade trafikförsäkring..) en originalhoj ska det vara, den första länken var den jag var sugen på, men som sagt, han går ej under 40 kaker....:rolleyes:



för ca: 1 månad sedan, så fanns det en lavaröd R1 -04 till salu i Helsingborg, för 41 tusen.. iofs så var den import & ej reggad (lite för billigt kan jag tycka)


om han tror att han får 43 för sin, så lycka till :D


första generationen (98-99) ska ligga runt 35 lappar, om det inte är en mint condition polka retta -98, en sådan hade jag kunnat betala 60 lappar för, men då skall den ha gått lite, samt få ägare
 
Last edited:
Dream on! 25K säljer de gamla fzr 1000, äldre rettor har en stor stark köpskara, med ungdomar som ändå kan få den till vettig försäkring. 35 K är nog väldigt rimligt pris anser jag om hojen är i vettigt skick! Aldrig stavas med ett L:rolleyes:

Själv sålde jag en cbr 929 för ca samma peng igår.

Jag skiter väll i om folk är dum nog att köpa dom för det priset, 35k för en sån maskin med 10 år på nacken är sanslöst.

oh föresten

ALLDRIG ALLDRIG ALLDRIG :pussa
 
...det verkar som en del inte uppfattat att det faktiskt finns en gräns där prisrasen stannar av?

Börjar man snegla på sporthojar under 30, ned mot 25, kanske till och med 20 - då lär man ju vara beredd på risbuskar från 90 kallt..
En välhållen, välservad och fin sporthoj denna sidan om -00 är ju ledigt värd 40 om det är ordning på slitagedelar, etc (naturligtvis råder tillgång/efterfrågan, och en del kan vänta på att rätt köpare kommer, andra skall ha det gratis...och får leta bland vraken).

Det är jävligt tydligt i endurosvägen, handla billigt är att handla dyrt - när man är långt ned på prisstegen är service något de senaste 3 ägarna inte kunnat stava till, och det kostar inte alltför sällan rätt styva slantar att få ordning på bitarna.

/J
 
skulle lätt slanta 40k för en fin retta:tummenupp är man dessutom halvtorr bakom öronen (läs under 30 år) så lär f-säkringen ha en del betydelse med.Gammel retta med "rätt" pilot i sadeln fångar man inte så lätt... inte ens om man råkar sitta på en 08-09:a med 180+hk på topp.Mycket pang för pengen blir det för en 99-00 retta de ska tydligen även gå bättre än sina syskon från 02-03 med sprut!Tål att tänka på.
 
Last edited:
skulle lätt slanta 40k för en fin retta:tummenupp är man dessutom halvtorr bakom öronen (läs under 30 år) så lär f-säkringen ha en del betydelse med.Gammel retta med "rätt" pilot i sadeln fångar man inte så lätt... inte ens om man råkar sitta på en 08-09:a med 180+hk på topp.Mycket pang för pengen blir det för en 99-00 retta de ska tydligen även gå bättre än sina syskon från 02-03 med sprut!Tål att tänka på.

DE skilde 150 kr i månaden mellan min 98 å min 04 ??? å 98 går sjukt mycke sämre tycker jag
 
Vad den är värd? Jag skulle tänka mig 20 papp. Vad du får köpa den för, 35-40.. Helt sjuka priser nu för tiden.
 
priserna på blocket är ju helt skruvade. har letat länge efter en prisvärd hoj på blocket.

sålde min gsxr 1000 k6a med 1200 mil sv såld fulla garantier. yoshi helsystem pc3 filter å lilte lull lull för 86k i höstas. tänkte hitta något billigare å åka gata på.

Men när en 01 kostar 60 pappa dvs 26 tusen mindre. Men helt standard, 2000 mil mer, inga garantier å en gammel design så känns de bara hopplöst. en såan borde vara värd 40k max. 03-04 orna borde stå i 50-60 och k5-k6 65-75k. k7-k8 i 75-95k. priserna e konstiga... eller så får folk aldrig sålt sina hojjar nu för tiden.

Ja sålde min förra k2a i toppen skick för 57k 2007. den var ute på blocket för 54 ett kort tag nu. dvs 600 mil och 1 år sjönk den 3k på.. sanslöst. nästan investering å åka hoj.
 
Vad den är värd? Jag skulle tänka mig 20 papp. Vad du får köpa den för, 35-40.. Helt sjuka priser nu för tiden.

Hittar man rätt köpare så får man betalt! Hade min gixxer1100 -91 på blocket i våras, den låg inte länge... 2-3 veckor sen dök det upp en lirare som gladligen bladade 35 loppor för den (5200 mil på mätare). Jämför det med att då få loss en retta -99 för samma peng....

20lapp! Vad skulle du köpa sa du? en gsx 1100 -84? eller.....?

Som någon sa tidigare ett par inlägg över, priserna sjunker saktare ju äldre hojen blir och riktigt långsamt när man kommer ner under 45".
 
Jag sålde en 98:a i bra skick, dock skrapade kåpor på ena sidan(väldigt lite)
för 35" i somras.
Så att betala 35-40" nu verkar vara lite mkt.
Ha is i magen och vänta.
Det kommer at dyka upp billigare hojar,det lovar jag.
 
Hmm....men om denna hoj jag var intresserad av kan gå för säg 37.000, kanske det är OK iaf? (1999, 4400 mil, s-såld, bra skick, lite skapmärken, röd-vit)
 

Bifogat

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    38.6 KB · Visningar: 71
Last edited:
Hittar man rätt köpare så får man betalt! Hade min gixxer1100 -91 på blocket i våras, den låg inte länge... 2-3 veckor sen dök det upp en lirare som gladligen bladade 35 loppor för den (5200 mil på mätare). Jämför det med att då få loss en retta -99 för samma peng....

20lapp! Vad skulle du köpa sa du? en gsx 1100 -84? eller.....?

Som någon sa tidigare ett par inlägg över, priserna sjunker saktare ju äldre hojen blir och riktigt långsamt när man kommer ner under 45".

Men gixxer 1100an är ju en riktig klassiker så den förvånas man inte över att folk betalar bra för.
 
Priserna kommer gå neråt, ha is i magen bara. I England kan du handla en R1-05 för runt 4000£. Med mycket godis!
 
Priserna går ner pga minskad köplust/kraft till en viss nivå,där stannar dom då säljaren heller behåller.
Kan resultera i samma prisbild över ett längre åldersspann där den äldsta blir svårast att sälja men inte speciellt billigare för det.

Sen finns det alltid de som måste skicka iväg,de går det att göra bra affär på.

Tror även f-premien påverkar till de äldres billigare försäkrings fördel som tidigare sagt i tråden och det högre priset på ny-09or kommer oxå påverka.

Men men,bara handla om du är sugen,framtiden visar om du gjorde en mindre dålig affär.

Kollla så att det mekaniska skicket är bra bara,småskador får man förr eller senare ändå.

Tänk på att en hög pengar på banken är bra mycket tråkigare än en hojsäsong. :)

Henrik
 
för ca: 1 månad sedan, så fanns det en lavaröd R1 -04 till salu i Helsingborg, för 41 tusen.. iofs så var den import & ej reggad (lite för billigt kan jag tycka)


om han tror att han får 43 för sin, så lycka till :D


första generationen (98-99) ska ligga runt 35 lappar, om det inte är en mint condition polka retta -98, en sådan hade jag kunnat betala 60 lappar för, men då skall den ha gått lite, samt få ägare
Ursäkta, men har jag missat nåt?

Är det en kultstämpel på polka rettor som får dom o vara värd betydligt mer än vad som vore vettigt?
 
Ursäkta, men har jag missat nåt?

Är det en kultstämpel på polka rettor som får dom o vara värd betydligt mer än vad som vore vettigt?

Jupp,för vissa är det så,jag är en av dem.

Där det hela startade med riktig supersport på gata i rätt färg och ett skick som om en ägare haft en ett år eller så skulle jag slanta mer än vad som är vettigt.

Men det är jag det,finns nog ett gäng till nu men resten ser det nog inte på 10år än.

Henrik
 
Är hojen nära är det väl bara att åka och kika på den, känns det bra slå till.
Vem orkar åka land och rike och sitta på blocket dag in, bara för att hitta en moppe för lite fika pengar mindre.
Har du is i magen kanske du kan hitta en för ca 30-35k, men den försvinner troligtvis samma dag.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top