Vad är en 99 R1 värd?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Halloj

Letar billig sporthoj & siktar in mig på en R1 av första generationen.
Vad kan man tänka sig att man vågar bjuda för en svensksåld 99:a med dryga 4000 mil, i gott skick + nägra mindre repor, servad.....tänkte bjuda 35.000:- är det rimligt? :va

sanslöst igentligen, det är juh trots allt en 10år gammal maskin vi pratar om..dessa borde ligga runt 25k om ens det..35? alldrig

Sålde min R1 -98 i höstas med 6500 mil satte ut 30 lök hade kö på hojen men priserna har gått ner lite pga finanskris osv men tycker 30-35 e rimligt du får mycke roligt för lite pengar helt klart lycka till!

Mmm....42 begär säljaren, men det får man nästan en generation II för ju..ok, då vet jag att jag kan bjuda lågt iaf...dessutom är det ju minst sagt LÅGsäsong!

sanslöst igentligen, det är juh trots allt en 10år gammal maskin vi pratar om..dessa borde ligga runt 25k om ens det..35? alldrig
Nu är det så att att försäkringen påverkar en del på andrahandsvärdet, men du borde nog kunna få den en bit under 35k-
Sålde själv en -01a för ca 25.

Allt beror väl på skicket och utrustning också, sedan konditionen på däck och drivpaket osv.
En godbit för 40 är bättre än ett "lik" för 35, men det är bara min uppfattning.
Hursomhelst lycka till och tänk på att kika efter slirande koppling och växlar som hoppar ur (särskillt 2 ans) och allt annat.

25k tycker jag. Alt kan du ju ge 45k enligt blockets överpriser..

Såg just en på blocket som vill ha 50.000:- för en -99
Men det är överpris.
Tror man kan få dem för 35.000:-

En rödvit mint-98 är i mina ögon värt en hel del mer än en bruksis.
På normalhojen värderar iaf jag fräscha slitdelar och välunderhållen maskin mer än utseende.

Så,enligt mig,betala i det övre prisspannet om hojen är körklar,annars räkna av för slitdelar och tid men mer än 40 låter dyrt(förutom en mint polka-98)

Henrik

Last edited:

Intressant, jag är INTE intresserad av en streetfighter (läs: jag smällde & hade trafikförsäkring..) en originalhoj ska det vara, den första länken var den jag var sugen på, men som sagt, han går ej under 40 kaker....:rolleyes:

Dream on! 25K säljer de gamla fzr 1000, äldre rettor har en stor stark köpskara, med ungdomar som ändå kan få den till vettig försäkring. 35 K är nog väldigt rimligt pris anser jag om hojen är i vettigt skick! Aldrig stavas med ett L:rolleyes:

Själv sålde jag en cbr 929 för ca samma peng igår.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...