vad är Dynojet Power Shoot Out

plimpe

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
dunder kisse
va inne å kollade på din mc sida å sog att de hade ngt som de kallade för
Dynojet Power Shoot Out men vad e de? skulle vara glad för svar

Bänkkörning i deras Dynojet bänk.
Namnet är nog mer anspeglat på att många är där samtidigt och bänkar, in och ut med hojarna.

Du får en utskrift på hur mkt pållar du har på bakslangen och hur vridmomentet ser ut över varvtalet.

/Nitrous

okey så de e ingen sjustering (eller hur de stavas) med då så man får den att gå bättre?

För justering så måste man boka tid och då kostar det givetvis verkstadskostnad.
För 250kr gör inte någon verkstad mycket.

timdebiteringen brukar väl vara en 600kr eller nåt för verkstadsjobb gissar jag, eller har jag tokfel??? Det var nog för länge sen jag lämnade in något på verkstad så jag har lite dålig koll!

/Nitrous

Lånar tråden lite, ngn som VET vad det kostar (ungefär) att bänka och justera/ställa in hojen... ??

plimpe skrev:
okey så de e ingen sjustering (eller hur de stavas) med då så man får den att gå bättre?

Det är endast för att ha papper på effekten på hojjen!

En kurva som visar varv och effektuttag.

Men du kan på det utläsa om den går magert eller fett och säkerligen få tips om vad som bör åtgärdas om det skulle vara aktuellt!

Själv så är jag på väg mot en bänk snart för att justera in min hoj efter byte av kammar och äntligen hemkommna ventilfjädrar! :banana
Kommer ta en hel helg i anspråk med inställning av kammar å tändning samt sprutet... Mapp mapp mapp

Kanske dyker upp på Power Shootouten bara för att jämföra siffrorna... :hihi

Och Mankan har alldeles rätt! Justera :tummenupp

så betyder de att om jag benkar den å sedan tar med mig pappret till den person som jag låter pilla på min hoj kan han då justera den med hjälp av de så den går bättre? är de värt 250spänn? vill ha tips... (han som hjälper e grym på mecka)

plimpe skrev:
så betyder de att om jag benkar den å sedan tar med mig pappret till den person som jag låter pilla på min hoj kan han då justera den med hjälp av de så den går bättre? är de värt 250spänn? vill ha tips... (han som hjälper e grym på mecka)

Om han vet hur an ska avläsa kurvan så!
Men så bör man ju bänka igen efter att ha bestyckat om för att se att det blev rätt!

Kamikaze kid skrev:
Är väl bara för att få glada amatörer att se vad hojen ger...
Tror inte det är en riktig tävling. (Officiellt i alla fall)

Om vi åker dit för att tävla så blir det ju en tävling.. :D

fezt skrev:
Lånar tråden lite, ngn som VET vad det kostar (ungefär) att bänka och justera/ställa in hojen... ??

Din Mc skulle ha 2500:- och det var ledigt först om 2-3 veckor.

Dynojet Sh.....

Det är mig veterligen en tävling i vem som har mest effekt. Man kör i olika klasser beroende på överladdning och kubik osv.
Verkar vara jäkligt stort i USA och även England.
Det är väl sånt här Christer (NLR) håller på med ???? (I alla fall hans sålda Hayabusa ???)

Ha ha. Måste vara för att dom behöver dra in pengar för att en dyr bänk ska betala sig.
Hojen går ju inte ett dugg bättre efter det.

Och så kan man tävla utan att ens behöva kunna köra. Är kanske en lättnad för vissa.

Felkalibrerade bänkar borde bli populära. Dags att blåsa liv i min gamla affärside
att ta betalt efter hur mycket fel bänken visar.

I förlängningen behövs inte bänken. Man kan tävla i högsta protokollvärdet.

'Första silen gratis' funkar säkert här oxå.
Dom flesta (inkl. mig) vill nog bänka igen för att se vad man kan göra för att
höja effektvärdet. Och då tickar taxametern på.
/u

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form