Vad är detta???

Jag vet inte, men har en kompis med en suzuki 1000 01a som skulle ta bort dom där jävla strypningarna, den där grejjen tar väll bort strypningarna utan att du behlver klippa sönder några kablar i motorn... åsså när du tar bort den så är väll strypningarna kvar...så när du sätte dit den upphör strypningarna...

Rottisen skrev:

Det har något med att löda in ett motstånd i kabelhärvan någonsans att göra. Sök på "tre mod" så ser du att denna har diskuterats lika länge som forumet har funnits (ungefär)

Original så är många Suzukimodeller "strypta" på 1:an, 2:an och 3:an.
Suzukis programvara håller koll på vilken växel man har i och är det någon av de 3 första så flyttas tändningen så att gnistan kommer när kolven är på väg ned = mindre effekt.
De TRE-modden gör är att den lurar programvaran att tro man alltid har 5:an i genom att ha ett motstånd på 6.8K eller 15K ohm och man får då full effekt på alla växlar.
På Hayabusan och eventuellt R1000 så försvinner också fartbegränsingen på 186 mp/h.

Här kan du läsa mer:
http://www.pro-libertate.com/gsxr1000/Mods/Misc/tre/tre.html

Jag har beställt ett kit från Jeff och det kostade 420:- inklusive frakt till Sverige. Tog den dyrare versionen som man kan koppla i och ur.

sandstream71 skrev:
Original så är många Suzukimodeller "strypta" på 1:an, 2:an och 3:an.
På låga varv kanske skall tilläggas då så att inte missförstånd uppstår. Mellan- och högregistret finns inga strypningar.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back