vad är detta trim

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Husum
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
vad är detta som jag stöp på ebay, aldrig hört talas om detta, nån som vet om det är nåt att ha
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/22-H...014QQitemZ330209464440QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

GIVE YOUR VEHICLE A BOOST!

How about an extra +7 to +22hp at the wheels?

NO OTHER PROGRESSIVE TUNER COMPARES

Works on 4, 6, 8 Cylinder Vehicles.



The Progressive tuner simply wires into the factory socket already under the hood of your vehicle. Like the name suggests, you will instantly notice an improvement in response, acceleration, torque, and horsepower, or your money back. Don't be fooled into believing that expensive ECU units are the only way to safely and legally give your vehicle that extra kick!

THIS IS NOT A CHIP!!!

Once installed, locate an area near the drivers seat to adjust the tuner. When the tuners boost dial is low, you should see a gain of about 7-10HP and should get the same gas mileage as stock. When you turn the boost up, you should see a gain of about 15-22 hp. At full boost gas mileage will decrease about 2mpg but what will you care when your getting all the extra power!!!

This is better than nitrous without The Nitrous effects on the motor.

The Progressive Tuner simply wires into the factory harness of the IAT sensor. The module will work with the sensor to provide a new signal to your vehicles computer, or ECU. The ECU then adjusts your air/fuel and timing advance curves to new performance settings. Our progressive tuner eliminates costly parts and installation of ECU components (many ECU mods require you to solder and modify the main board), and still safely and legally provides the same end results. There is no risk of damage to the engine or electrical system since the modified sensor signal will always remain within the manufacturer’s recommended specifications. The Module works in conjunction with your vehicles ECU and will not affect engine reliability. Installation is very simple. All instructions are included and install should take about a 1/2 hour. The Performance Power Module can even quickly and easily be removed or re-installed at any time.

Our products are backed by a 100% Lifetime Guarantee. If the kit or any component ever malfunctions, it will be replaced at no extra cost. No questions asked, no hassles!
 
Har du ingen sån?

Det var ju ett gruppköp för någon månad sen, det måste ha varit närmare 300st som köpte sån, alla kände av en enorm effekt skillnad.

Väl investerade pengar, skit i effekt blås o sånna grejor, det här är bättre :tummenupp

Eller så skiter du i det o köper nutrilett för pengarna o häller i tanken, lika stor effekt.
 
Eftersom den är kopplade till IAT:en (Intake Air Temp sensor) så är det helt enkelt ett trimpotentiometer som gör att du kan lura datorn att det är
kallare luft än vad det egentligen är.. Eller varmare då om man vill det...

Tror datorn att den får kallare luft så skickar den in mer soppa för att
få en korrekt soppa/syre blandning...

Kall luft=Mer syre=mer effekt

Han har ju rätt i att det inte är ett chip eftersom den där nyttjar datorn grundkurvor för soppa/luftblandning men lurar den lite...
Kurvnas stigning är dock fortfarande den samma till skillnad från om man
chippar något då kurvorna skrivs om för att passa bättre än vad som avses
från fabrik.

EDIT: Kanske ska tillägga att det inte är till någon större nytta då de flesta
motorer går lite fetare än vad som är superoptimalt.
För får en motor för lite bränsle så är det större risk att den skär
än om den får för mycket eftersom bränsle även smörjer och kyler..

Naturligtvis är det bara skitsnack med några hästar alls men det har du säkert hajat redan...
 
de där sakerna är nog snygga. Undra varför WSB-stall lägger flera hundra tusen på att få ut några extra hästar. Men dem kanske kör sånna chip också
 

How does it work?
It will modify any standard ECU by telling the ECU that the incoming air in the intake system is cold and so advances the ignition to compensate producing more power.

Så jupps... Helt enkelt samma sak.. ett motstånd..
Sen har du ju turbonator som också är skit..
Eller "holographic fuel saver"
Det finns inga enkla sätt...
Ta bort fabriksbegränsningar, kamaxlar och avgasförändringar är dom enklaste
förändringarna du kan göra för att få mer hästar...
Dreva om för mer vrid...

Alla små mackapärer som inte innefattar customskrivna program program
i.e. Powercommander är bara lurendrejeri...
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top