Vad är detta? Och var säljs det?

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Har sökt internet runt efter "kåpfäste" och "vinkeljärn" men där tar fantasin slut! Belönar racehojen med nya bultar, fästen & kåpor under vintern och nu har turen kommit till dessa. Många kunniga verkar bocka och böja dessa mojänger själva men min kompetens tar slut redan vid att skruva i en skruv. Vad heter dessa mojänger - och var kan jag köpa nya nånstans?

IMG_3634.JPG
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
BMW G310GS 2021
Tvivlar på att du kan få tag på dessa annat än som originaldelar... Kåpfäste skulle jag definitivt kalla det.
Behöver du annat än original vad gäller mått och vinklar, åker du nog tyvärr på att tillverka de själv... Vill du höra det enkelt, finns det färdiga bandjärn i rf och popbitar med gänga att köpa, så behöver du bara en bågfil, ett skruvstycke och en borrmaskin.
 

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Graves har säkert några svindyra factory prylar man köpa:yoparty
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Bracket skulle jag kalla det på engelska. Prova "cyclepartsnation" för att hitta korrekt namn och partnummer.
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Tack för bra tips. Cyclepartsnation var kanon men ser tyvärr ingen del som liknar mina fästen. Hittade liknande OEM på Ebay för andra åm så kanske är mina fästen originaldelar. Kanske finns på nån skrot också tänkte jag. Vet vad bandjärn är med vad betyder att dom är "i rf"?
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Om det är ett originalfäste så är det nog originaldel som gäller och kan köpas av valfri Yamahaåterförsäljare, antingen i Sverige eller utomlands.

Här finns artikelnr på samtliga originalprylar (förutsatte att det är R6an som är din racehoj).
https://www.shopyamaha.com/parts-ca...ZFR6W_(2007_MOTORCYCLE)/FRAME_(YZFR6W_-_2007)

I rullgardinsmenyn med dubbelpilarna kan du ändra till cowling1 & 2 osv, där finns ytterligare några fästen.

När du har rätt artikelnr kan du köra googelsök så hittar du ett antal försäljningsställen:
https://www.google.se/search?q=+ 2C...&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=YnSCVqaLEYi5swH3soaYAg
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Det finns ingen här på SH som byggt om sin R6 till streetfighter o har lite pryttlar över :va
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top