Vad är detta nån som vet?

Undisputed

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
zx6r Ninja
De e såhär att jag har en ninja zx6r årsm 00.
jag öppna själva sitsen och skulle ta bort bakkåpan ( vid Tailen ) då losna den här bara ner mot marken och vet ej vart den ska va eller va det är någon som har någon aning?

mvh.

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    26.4 KB · Visningar: 80
  • namnlös¨ö.JPG
    namnlös¨ö.JPG
    20.9 KB · Visningar: 64
Hej! Det ser ut som bussningen till baklyktan...jag har en zxr 750 -91 sitter 2 st vid tailen som jag minns. Jag kanske har fel men det va mitt tips iallafall.

//B

De e såhär att jag har en ninja zx6r årsm 00.
jag öppna själva sitsen och skulle ta bort bakkåpan ( vid Tailen ) då losna den här bara ner mot marken och vet ej vart den ska va eller va det är någon som har någon aning?

mvh.

Ser ut som rullen som kedjan "glider" mot...brukar sitta ovanför svinginfästningen. Finns säkert något bra namn på den...

Ahh! Tror surre har rätt...tycker mig skymta ett spår i rullen...eller har jag fel. Men tycker den ser så oanvänd ut.

Ahh! Tror surre har rätt...tycker mig skymta ett spår i rullen...eller har jag fel. Men tycker den ser så oanvänd ut.

Hehe...tänkte precis skriva att jag tror mer på din förklaring. Varför skulle "kedjerullen" lossna och trilla ner just när killen demonterar tailen? Hmmm...mystiken tätnar.

aa skulle bara lossa på kåpan så trilla den bara ner... ja de e spår i själva rullen... kan inte va något farligt eller? för man blir juh lite nojig när något trillar ner utan att veta var den kommer ifrån....

Aha!! Det börjar klarna....Va inne på rätt spår då. Ha en bra helg alla.

tack så hemskt mycket för alla svar jag fått och hjälp så fort jag drar ner till garaget ska jag kika igenom de..

har inte hittat den rätta platsen åt den här makapären...? någon som vet och kan förklara lite exakt vart dom brukar sitta fast m.m

Mvh.

har inte hittat den rätta platsen åt den här makapären...? någon som vet och kan förklara lite exakt vart dom brukar sitta fast m.m

Mvh.

Är det inte den som sitter längst bak på hojen på insidan för att få en viss vinkel på baklyset. Du borde ha en lös bricka och en mutter i kutsen också om jag kan tänkas ha rätt... inte säker.... :va

Lyset sitter ju med en bult in under "kutsen" eller hur? tror den där mojängen ska sitta på den och sen skruvas fast med en mutter... ?

Troligaste är den övre.... men kan va den på sidan! Hoppas detta hjälper dig! Lycka till...

Mvh rozen

Bifogat

• DSC0019322222.JPG
    DSC0019322222.JPG
    49.1 KB · Visningar: 38
  • DSC00194222222.JPG
    DSC00194222222.JPG
    43.3 KB · Visningar: 46
Last edited:
Är det inte den som sitter längst bak på hojen på insidan för att få en viss vinkel på baklyset. Du borde ha en lös bricka och en mutter i kutsen också om jag kan tänkas ha rätt... inte säker.... :va

Lyset sitter ju med en bult in under "kutsen" eller hur? tror den där mojängen ska sitta på den och sen skruvas fast med en mutter... ?

Troligaste är den övre.... men kan va den på sidan! Hoppas detta hjälper dig! Lycka till...

Mvh rozen

Tjaa.. Rozen.
Tack så hemskt mkt =) för bilderna de gjorde saken klockren hehe...ska ner till garaget och kika igenom de tror nog de kommer ordna sig nu hehe =)

ps: måste bara säga att de e en jäkligt fin hoj du har passa rätt bra med dom där gröna flamesen bak! va har du tänkt o köpa om du säljer den..

mvh / Elias

Tjaa.. Rozen.
Tack så hemskt mkt =) för bilderna de gjorde saken klockren hehe...ska ner till garaget och kika igenom de tror nog de kommer ordna sig nu hehe =)

ps: måste bara säga att de e en jäkligt fin hoj du har passa rätt bra med dom där gröna flamesen bak! va har du tänkt o köpa om du säljer den..

mvh / Elias

Tack så mycket... hoppas det löste sig med den mystiska biten! =) Lite sugen på en Mille faktiskt... Lite större lite mullrigare ;)

Tack så mycket... hoppas det löste sig med den mystiska biten! =) Lite sugen på en Mille faktiskt... Lite större lite mullrigare ;)

haha okejj förstår dig...
nee jag får hålla mig vid min 600 som första hoj =) sen får man uppgradera sig hehehe...hoppas du hittar dig nån värsting... tack ännu engång

mvh.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...