Vad är detta? Fake eller hur??

peterz skrev:
Stämmer bra det.Man var en lycklig ägare till en 87a en gång i tiden.. :tummenupp

Me too....hade RG 500 Gamma ett år oxå...tror du jag ångrar att jag sålde den :huvet :4skrika

Fö är gåtan löst. Fick info från en kille på www.gixxer.com som visade bilder på att även 750 fanns fabrikslackad i svart/guld och det var 1987. 1988 släppte man även 1100 i samma färg. Orsaken till varför Suzuki gjorde det är däremot oklart.

Detta ex är dock inget originalex men ett hyfsat försök att lacka den på samma sätt. Några dekaler sitter lite för högt/för snett bla. Kan man gixxerologi så ser man det lätt.

Då är den ju utesluten som orginalobjekt, käns inte som nåt att bevara och visa upp sig på, omlackade hojar finns ju i massor.

Tysken skrev:
Intressant, vilken färg hade den blå/vita på "Hyper Endurancer"emblemet?

15 är nog mer rimligt än 20.
Dock tror jag inte han har några större problem att få 20 för den, vi vet ju alla att beg-priserna är lite konstiga...

Case closed....enligt en kille på gixxer.com så släppte Suzuki faktiskt en speciallackad R750 i svart/guld 1987 (plus GSX-R 250 och 400). 88 kom även R1100 med samma lack. Varför man gjorde det ja det är mer osäkert.

"Mitt" ex är dock inget originalex utan en vanlig 750 som någon lagt ned en hel del jobb på och fått till det hyfsat. Dekalerna (tank, bakre sidokåpa mm) sitter en aningen i fel vinkel eller höjd bla

Poacher skrev:
Då är den ju utesluten som orginalobjekt, käns inte som nåt att bevara och visa upp sig på, omlackade hojar finns ju i massor.

Yep. Det kommer jag att säga till kompisen också.

fazerfun skrev:
Case closed....enligt en kille på gixxer.com så släppte Suzuki faktiskt en speciallackad R750 i svart/guld 1987 (plus GSX-R 250 och 400). 88 kom även R1100 med samma lack. Varför man gjorde det ja det är mer osäkert.

"Mitt" ex är dock inget originalex utan en vanlig 750 som någon lagt ned en hel del jobb på och fått till det hyfsat. Dekalerna (tank, bakre sidokåpa mm) sitter en aningen i fel vinkel eller höjd bla

Har "killen" bevis på detta? Det låter som en saga.

Edit: I JAPAN... :gnissla

Last edited:
Tysken skrev:

var inte så "skeptisch" nu :D ....han bifogade en originalbroschyr där en GSXR 250, 400 och 750 står uppställda, i svart och guld. Modellåret var 1987. Han hade dock inte sett några live.

Last edited:
Tysken skrev:

Tänkte du skulle få se broschyren...scrolla nedåt

showflat.php

Bifogat

Last edited:
fazerfun skrev:
var inte så "skeptisch" nu :D ....han bifogade en originalbroschyr där en GSXR 250, 400 och 750 står uppställda, i svart och guld. Modellåret var 1987. Han hade dock inte sett några live.

Jajävlar, där fick man sig en näsbränna :D
Dom där kan det inte finns många av, jag har aldrig någonsin hört talas om den lackeringen på 750R än mindre på 250 och 400. Kul med uddamodeller :tummenupp

Tysken skrev:
Jajävlar, där fick man sig en näsbränna :D
Dom där kan det inte finns många av, jag har aldrig någonsin hört talas om den lackeringen på 750R än mindre på 250 och 400. Kul med uddamodeller :tummenupp

Även solen har sina fläckar mein Kommendant...

Nädu, med tanke på hur svårt det är att hitta de blåvita i originalskick så....

Näsbränna ja, inte fan kom jag ihåg att det står Hyper sports på tanken på 750 med :4skrika Coolt med broschyren iallafall!

fazerfun skrev:
Nädu, med tanke på hur svårt det är att hitta de blåvita i originalskick så....

Du skulle ha köpt min! :tummenupp

Bifogat

• original-ur-r.jpg
    original-ur-r.jpg
    82.1 KB · Visningar: 72
Sent ute men -88'ans jubileumsmodell hade 3-ekrade fälgar och desutom bredare.

svampe skrev:
Sent ute men -88'ans jubileumsmodell hade 3-ekrade fälgar och desutom bredare.
Vanliga 88 hade också treekrade, bredden vet jag dock inget om. Glömde förresten presentera mig när jag handlade gummipluppsfästen till kåpglaset av dig, till min gsxr1000:hej

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park