Vad är detta för vägmarkering?

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
Ja precis, vad tusan är det här för spännande ruta??
Ligger på SS1 på väg ut till päronen där polisen nu i somras har haft lite alkokontroller tidigt på söndagar (något som jag tycker är kanon ute i ingenstans pga diverse skit) men då slog mig tanken att hoppas det inte är nån helikopterkontrollmärkesåattvikantadendärgangstansomgillarSS1...
Rent logiskt känns det inte som nån kontrollpunkt för helikoptermätning av hastighet men vad är det då?? :)

Nån som vet kanske?

Det svarta runt om ser ut som sån där vanlig "vägfix"...

Bifogat

• litenruta2.JPG
    litenruta2.JPG
    52.5 KB · Visningar: 162
  • litenruta.JPG
    litenruta.JPG
    28.7 KB · Visningar: 133
Liknar lite rutorna man har för flygfota när lantmäteriet kollar så husen ligger där de ska och så. :va

Det är min idé.

Lånar tråden:

Har ni lagt märke till dem röda, relativt stora, korsen som har stått längs med vägarna i sommar?. Undrade först va sjutton det va för något men fick berättat att det ska påminna folk att ta det försiktigt, en tankeställare. Ett kors representerade ett dödsfall på den aktuella sträckan, o tyvärr så såg man ganska många. Kanske var en lokal företelse, eller är det någon mer som har sett dem?

http://www.sr.se/varmland/nyheter/artikel.asp?artikel=1459432

Last edited:
Lånar tråden:

Har ni lagt märke till dem röda, relativt stora, korsen som har stått längs med vägarna i sommar?. Undrade först va sjutton det va för någon men fick berättat att det ska påminna folk att ta det försiktigt, en tankeställare. Ett kors representerade ett dödsfall på den aktuella sträckan, o tyvärr så såg man ganska många. Kanske var en lokal företelse, eller är det någon mer som har sett dem?

Dödsfall och/eller allvarligt skadade. Helt rätt i att det ska ge en tankeställare.

Edit: Hmm, det kanske bara var för att få folk att sänka farten då?
Jag hade hört att det hänt någon olycka vid korsen. Jag vet att det placerades ut kors där några bekanta blev allvarligt skadade i somras.

Last edited:
Det är säkert en tjyvgömma, pengar från ett värdetransportrån eller nåt. Dit med hacka och spett och gräv upp och kolla.

Äh, surprise surprise lixom... Hade du inte väntat dej va? :näsblod

Med integralhjälm klarar jag allt, det har Jocke med kniven sagt!

Nej nej nej!

Det är startmarkeringar för vägverkets wheelietävling. Kör så långt du kann från markeringen, filma och skicka in till vägverket.
Finfina priser utlovas......

Sign me up! :D

Last edited:
Nej nej nej!

Det är startmarkeringar för vägverkets wheelietävling. Kör så långt du kann från markeringen, filma och skicka in till vägverket.
Finfina priser utlovas......

Jag kan tänka mig Aftonhorans löpsedlar: Vägverket mailbombat med Youtube-länkar. :D

Lånar tråden:

Har ni lagt märke till dem röda, relativt stora, korsen som har stått längs med vägarna i sommar?. Undrade först va sjutton det va för något men fick berättat att det ska påminna folk att ta det försiktigt, en tankeställare. Ett kors representerade ett dödsfall på den aktuella sträckan, o tyvärr så såg man ganska många. Kanske var en lokal företelse, eller är det någon mer som har sett dem?

De ska bara vara en tankeställare och har inget samband med antal skadade eller dylikt bara uppsatta på olycksdrabbade vägsträckor... Klippt ur hallandsposten:

-Det kan behövas något som är lite makabert för att väcka känslor. Korsen symboliserar inte antalet dödsoffer eller platsen där olyckor inträffat utan vi sätter upp dem lite varstans på sträckan. (Lennart Orbelin från Motormännen)

http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=229494

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...