Vad är detta för sporthoj ?

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Den har ca 200-300 hk
väger ca 200-250kg

Elektroniskt begränsad till 250km/h

1KAof.jpg

y87He.jpg

2KUxY.jpg

yHBYP.jpg

q3yjk.jpg

8YQ6U.jpg

9laMi.jpg

Last edited:
Blev konstigt frånmin dator oxå.
Om det nu var mening att man skulle kunna kolla några bilder.

Bilderna funkar inte, men med din korta beskrivning så stämmer Ecosse Titanium in på båda två.

Ecosse2.jpg

Bilderna funkar inte, men med din korta beskrivning så stämmer Ecosse Titanium in på båda två.

Ecosse2.jpg

Alldeles fel hoj, inte ens i närheten o de där va ju ingen sporthoj.

Varför fungerar bilderna för mig när man trycker då ?

Laddar upp på nytt.

Ser ut som en Munch Mammut 2000.
Men jag förstår inte vad som gör den mer sporthoj än Ecossen som K-B laddade upp :D

helt rätt :tummenupp

Fan vad jag grubblat över vad de va för hoj, skrev ut papper på den 2006 tror jag men glömde av vad den hette, va en av mina första hojar jag fick upp gnistan på en sån vill jag ha.

Tror det är utse endet7sittstälning som gör det till sporthoj.

Yamaha R1 1998-2013 är ju en glidare :arsele

Här va info om den
http://motors-bay.com/others-motorcycles/8-munch-mammut-2000.html
Effekt 260hk
Vikt 354kg

Last edited:
Och notera att det är torrvikt :D Gissar på uppåt 390 kg körklar.
Så går det när man använder bilmotorer i motorcyklar
Men visst, den är cool, Minns också när jag hörde talas om Munch-hojarna första gången när jag var i 18-årsåldern. På den tiden var det NSU bilmotorer som var basen.

helt rätt :tummenupp

Fan vad jag grubblat över vad de va för hoj, skrev ut papper på den 2006 tror jag men glömde av vad den hette, va en av mina första hojar jag fick upp gnistan på en sån vill jag ha.

Tror det är utse endet7sittstälning som gör det till sporthoj.

Yamaha R1 1998-2013 är ju en glidare :arsele

Här va info om den
http://motors-bay.com/others-motorcycles/8-munch-mammut-2000.html
Effekt 260hk
Vikt 354kg

Och notera att det är torrvikt :D Gissar på uppåt 390 kg körklar.
Så går det när man använder bilmotorer i motorcyklar
Men visst, den är cool, Minns också när jag hörde talas om Munch-hojarna första gången när jag var i 18-årsåldern. På den tiden var det NSU bilmotorer som var basen.

Jo bilmotorer blir lite fel i en hoj men den är väldigt speciell, tycker det skulle komma lite fler motorer med turbo standard, tror det skulle bli lite poppis :rolleyes:

hitta en artikel från 2006 på en från 2002 års hoj med en prislap på 86000 dollar, undra vad en kostar i dagsläget.

Last edited:
...tycker det skulle komma lite fler motorer med turbo standard, tror det skulle bli lite poppis :rolleyes:

Finns ett gäng sådana från mitten 80-talet. Tillverkade av både Honda, Yamaha och om jag minns rätt även Kawasaki. Storlek på motorer 500-650 cc men de "slog" aldrig fullt ut.

Honda CX 500 Turbo var nog en av dem som sålde bäst. Men prislappen var rejält mycket högre än standardmodellen CX 500.

// Niklas

Finns ett gäng sådana från mitten 80-talet. Tillverkade av både Honda, Yamaha och om jag minns rätt även Kawasaki. Storlek på motorer 500-650 cc men de "slog" aldrig fullt ut.

Honda CX 500 Turbo var nog en av dem som sålde bäst. Men prislappen var rejält mycket högre än standardmodellen CX 500.

// Niklas

Jo det vet jag att det finns gamla turbo hojar men tänkte i dagens läge. för i tiden va pengar värt mycket mera så saker va väldigt dyra om man skulle ha något finare.

Tänker på farsans stereoanläggning han köpte runt 1980, kostade 10000kr, idag kostar nästan samma sak 1000kr, 1998 köpte farsan en dator för 10000, samma sak där kostar ca 500-800kr nu.

Första Turbo hojen jag såg i mina yngre dagar jag fick upp ögat för va en Suzuki XN85 som jag bara ville ha, tror jag va 13år :rolleyes:

Eftersom Jörgen e för långsam med att svara fortsätter jag leken ;)
vad är detta för sporthoj? :banana

mz1000_4.jpg

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP