Vad är detta för hoj?

Både mt-01 och bulldoggen har det gemensamt att de är jävligt snygga hojar. Dessvärre delar de också egenskapen att de har för klen motor i förhållande till vikten. Bulldoggen är riktigt slö och MT-01 var en klar besvikelse, speciellt när det började svänga....men så har den ju inte sålt särskit bra heller...

Köper man en bulldog så är man inte ute efter att köra snabbt, vill jag göra det så kan jag göra det med bilen o sticka ut huvet genom fönstret :hihi
Mestadels köper man den för modellen, sen att man får ett så jäkla skönt ljud med GPR dämpare är ju ett +

Bonnie skrev:
Vibrationer kände jag inte av så mycket ens på långtur, där är Triumph Sprint STn mycket värre (max 10 mil innan händerna domnar).
Det måste väl sitta i justering av fjädring eller däcksbalansering, för du lär väl inte känna motorn iaf?
Men jag har inte kört Sprinten så jag vet inte hur den är.

Orca69 skrev:
Det måste väl sitta i justering av fjädring eller däcksbalansering, för du lär väl inte känna motorn iaf?
Men jag har inte kört Sprinten så jag vet inte hur den är.

Nog är det motorn allt som känns.

237 skrev:
1100 cc om jag får be o faan så mycket snyggare :)

1100 cc el mer..? Händer inte mycket i den rovan heller..

fazerfun skrev:
Både mt-01 och bulldoggen har det gemensamt att de är jävligt snygga hojar. Dessvärre delar de också egenskapen att de har för klen motor i förhållande till vikten. Bulldoggen är riktigt slö och MT-01 var en klar besvikelse, speciellt när det började svänga....men så har den ju inte sålt särskit bra heller...

MT01:an verkar dock tycka om att slita ner bakdäcken fort.

bt bullshit borde den hetat !! Vrider man på rullen så går den fan nästan bakåt :tummenner
Har kört en kamrats hoj och kan konstatera att 65 hk till så kanske den skulle vara kul .Posör värdet är däremot högt :tungan :hihi

Orca69 skrev:
Ok, tyckte inte att det skulle skilja så mycket från min triple, den märks inte motorvibrationer av alls på.

Har nog mer att göra med körställningen som är "hänga på styret" på sprinten. Bullen skulle kanske inte vara så skön heller med den körställningen.

237 skrev:
1100 cc om jag får be o faan så mycket snyggare :)
Du vet om att Gore Tex är = touring va? :hihi

Bulldoggarna är snygga tycker jag. Drömde om en sån när den första hojen skulle införskaffas.
försäkringspremierna sa nej tack, å då hamna jag slutligen på en ER5... istället :confused:

TinaTjejen skrev:
Du vet om att Gore Tex är = touring va? :hihi

Bulldoggarna är snygga tycker jag. Drömde om en sån när den första hojen skulle införskaffas.
försäkringspremierna sa nej tack, å då hamna jag slutligen på en ER5... istället :confused:

Jag har iallafall racing boots o handskar så det måste ju gillas som halvracigt :tungan
Funderade först på ett skinnställ men ja tror inte att det skulle passa så bra med hojen.
Försäkringen är ju inte så svettig ca 8000:- hel/helår.
Han jag köppte hojen av bodde mitt i Stockholm och betalade runt 2500-3000 för hel/helår men han va 30 bast så det skiljer nog lite på åldern.
Det är bara o säga till så får du gärna köra en riktig hoj :banana

Hondas motsvarighet är ju Mt-5 :D

Bifogat

• mt5.gif
    mt5.gif
    28.8 KB · Visningar: 35
237 skrev:
Jag har iallafall racing boots o handskar så det måste ju gillas som halvracigt :tungan
Funderade först på ett skinnställ men ja tror inte att det skulle passa så bra med hojen.
Försäkringen är ju inte så svettig ca 8000:- hel/helår.
Han jag köppte hojen av bodde mitt i Stockholm och betalade runt 2500-3000 för hel/helår men han va 30 bast så det skiljer nog lite på åldern.
Det är bara o säga till så får du gärna köra en riktig hoj :banana
Tjae.. jag var nyfyllda 19år när jag var i de funderingarna.
Nu är jag lite äldre och klokare och har redan en riktig hoj:nicka

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...