Vad är detta för form av kontakt anslutning?

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Jag har fått låna ett grafikkort Nvida Geforce TI4200 av en kompis och han påstod att det var s-video utgång på kortet och jag har även sökt info om just detta kort och där stod det även att det var s-video kontakt.

Jag var iväg och köpte en s-video kabel som jag skulle plugga i min TV hade jag tänkt men nu ser inte kontakterna likadana ut.

Biforgar en suddig bild på kontakten på grafikkortet och en egen ritat bild.

Vad är det för kontakt? Funkar det att överföra bild med denna kontakt till TV?

Bifogat

• kontakt.jpg
    kontakt.jpg
    77.4 KB · Visningar: 65
Du har video-in också, en vanlig S-video funkar som sagt inte, den har färre ledare. Finns små adapters att köpa så du kan köra med vanlig gul signalkabel :)

Jaha då har man varit runt till 3 olika elbutiker bla en expert butik och ingen av dem vet vad det är för kontakt jag menar när jag säger video in. Vad exakt heter denna kontakt? Vad för sortsbutik kan tänkas ha en sådan kontakt?

Evil M skrev:
Jaha då har man varit runt till 3 olika elbutiker bla en expert butik och ingen av dem vet vad det är för kontakt jag menar när jag säger video in. Vad exakt heter denna kontakt? Vad för sortsbutik kan tänkas ha en sådan kontakt?
kolla www.datorbutiken.se osv

Tycker det ser ut som en S-video kontakt.. men det finns 2 varianter på dem, en med fyra stift och så en med fler stift..

Kontakter brukar följa med grafikkortet för att omvandla till vanlig RCA-kontakt om man vill ha det.. Ev att det finns till lite andra kontakter också.. kolla med polaren vilka kablar som följde med kortet.

En sån här är det:
"Special 9-pin VIVO (Video-in / Video-out) cable for certain graphics cards that have a 9-pin receptacle for video-in and video out."

Finns adaptrar till dem för att koppla in/ut separat.. borde som sagt följa med lite kablar med själva kortet..

En bit ner på denna sida hittar du en "TV-Out or Video In/Out Adapter Cable"
http://www.abit-usa.com/products/graphics/accessories.php

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...