Vad är detta för förgasare? FZR 600R

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Jag tänkte bestycka om under vintern och undrar helt enkelt vad jag har för typ av förgasare så jag vet vad jag ska köpa för munstycken.

Det står Keihin på dom så så mycket vet jag.
Dom ser ut så här på ritning. Och så här på bild.:va

Jag tror att det är samma som sitter på thundercaten för den har samma insugsgummin. Någon som vet vad som sitter på den?

Last edited:
Förgasarna heter keihin CVK 33, vaccumförgasare på 33 mm..
Ska du bestycka om så behöver du runda keihinmunstycken..

Det är inte riktigt samma förgasare som sitter på Thundercat, men dom funkar säkert..

Om jag får rekomendera något så leta på FCR förgasare till din hoj, svårare att ställa in men då får en hoj med liv i, och får du för dig att trimma så kommer du vädigt långt på dessa förgasare..

Tack som fan för bra svar! Jag misstänkte nästan att det var dom små runda munstyckena som skulle dit men var lite osäker.

Och ja, FCR förgasare står högst på önskelistan men dom är lite dyra. Det blir ju så jävla fint gassvar med flattisar.:)

Iaf huvudmunstycken och dess storlek finns lite mått på om du laddar ner lelleskatalogen i pdf-format å letar fram sidan med munstycken.

FCR-föggar kan du plinga till MotoSpeed å höra om de har några liggandes, om ja inte kommer ihåg fel så hade dom några till rea-pris om de finns kvar.

Hur mycket tror ni att man ska gå upp i storlek om man slänger på slip-on och eventuellt ett rent luftfilter? Det sitter 118 original, räcker det med 120 eller ska man gå på 125, 130? Vad säger eran erfarenhet och magkänsla?
Jag vet att jag inte kan få något exakt svar men vad bör jag utgå ifrån när jag testar? Eller ska jag gå upp en storlek i taget tills den går bra?

Hur mycket tror ni att man ska gå upp i storlek om man slänger på slip-on och eventuellt ett rent luftfilter? Det sitter 118 original, räcker det med 120 eller ska man gå på 125, 130? Vad säger eran erfarenhet och magkänsla?
Jag vet att jag inte kan få något exakt svar men vad bör jag utgå ifrån när jag testar? Eller ska jag gå upp en storlek i taget tills den går bra?

Har du tillgång till A/F mätare?? i så fall går det att prova lite, om inte så peta in 125 och kör ett par mil, ta ur stiften och kolla om hojen går fett eller snålt.
Om jag skulle gissa så tror jag att det räcker med 125..

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back