Vad är detta för bromspump?

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Står bara EB på pumpen, inget annat.

Ska besiktiga hojen och de släpper nog inte igenom hojen utan en knopp på bromsgreppet.

Skivan jag har är Beringer, likaså bromsoket 4-kolvs radial.)

Det står FTE (tror jag) på det också...

Husabromsar eller? Ingen aning, men kul att veta om det är Beringers bromspump också, hittar inget som liknar den på deras hemsida så det är väl gammalt skit jag har isf.

Bifogat

• DSC00653.JPG
    DSC00653.JPG
    55.2 KB · Visningar: 66
  • DSC00654.JPG
    DSC00654.JPG
    69.6 KB · Visningar: 72
  • DSC00655.JPG
    DSC00655.JPG
    67.3 KB · Visningar: 63
  • DSC00657.JPG
    DSC00657.JPG
    97.8 KB · Visningar: 79
  • DSC00658.JPG
    DSC00658.JPG
    132.1 KB · Visningar: 66
Jag har FTE på min husa, fast det ser inte ut som om handtaget är samma.

Bromsgreppet ser väldigt mycket ut som FTE(de ser olika ut beroende på årsmodell, tror de bytte -07?), om så är fallet kostar bromsgrepp 6-700 kr eller nåt sånt. Om du bara är ute efter knoppen kan du göra en av sån kemisk metall som man knådar som lera.

Bromsgreppet ser väldigt mycket ut som FTE(de ser olika ut beroende på årsmodell, tror de bytte -07?), om så är fallet kostar bromsgrepp 6-700 kr eller nåt sånt. Om du bara är ute efter knoppen kan du göra en av sån kemisk metall som man knådar som lera.
Får nog bli nåt fulmek, för några 700 spänn ger jag inte för att skaffa ett grepp till besiktningen, fingrarna glider ju inte av det jag har...

Edit: har googlat vidare nu och hittade att det sitter FTE på nån årsmodell, in på husabergs hemsida och rota runt bland kataloger en stund, hittade nog min pump där iaf.

675kr, som hittat... :gnissla

586.13.002.000 är artikelnumret om nån är intresserad...

Bifogat

• husa.jpg
    husa.jpg
    90.8 KB · Visningar: 75
Last edited:
Varför måste man ha knoppen för att man inte ska kunna glida iväg med handen?

För att föraren inte ska bli hålig när han får handtaget i magen vid ev. vurpa.

Back