Vad är det värsta yrke du kan tänka dig?

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Jobbat en del med toaletter (stopp etc), toasystem, fettfällor och liknande. Inget roligt alls. Men man får ju tillslut mage för allt sånt.

Så ska man se på värsta yrket så är det nog, i mina ögon, äldrevård.
Syrran har berättat om hemska grejer, hur de blir lämnade av deras barn, hur de tinar bort och hur deras kropp inte riktigt funkar som den ska.

Fyfan, tär nog hårt på psyket.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
När väckaren ringer 05:30 varje vardag så är det nog mitt eget jobb som är värst.
Men det går över efter en kopp kaffe.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Polis - fy fan för att dag ut och dag in stå ut med samhällets bottenskrap och aldrig få uppskattning för det, alla är bara arga på en hela tiden.
Samtliga kompisar som är poliser är bittra jävlar, och då är alla inte ens över 30 år än...



Obducent hade inte jag klarat av. Äckligt med blod och kroppsdelar.

Varit med på tre obduktioner, för min del blev det inte så mycket värre än att felsöka en dator eller bil.
En död kropp är ett tomt skal.
Doktor/Läkare skulle vara värre för mig personligen, skulle inte klara av att skära i och böja och vrida och ha mig med levande människor, även om det räddar liv.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Vilket tidspressat monotont jobb somhelst, typ löpande band o liknande skit.
Att vara en kass hantverkare måste också slita hårt på eventuellt psyke, när klagomål/reklamationer duggar tätt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vi diskuterade Penissens arbete i dag på jobbet.

Jag sa att det var ett glidar-jobb, dom andra hävdade att det var ett skitjobb, visst får man möta många arschlen, men det är ju inte så många minuter varje gång.

Allvarligt talat, dom menade att parkeringsvakt var ett skitjobb, jag anser att det det måste vara ett bra jobb.

Klart att man blir utskälld en massa, men det är ju av idioter som inte kan parkera, det är ju bara att trycka ut lappen och gå därifrån, vill dom överklaga så är det ju till någon annan dom ska göra det.

Man får mycket frisk luft och långa promenader på arbetstid, och jag har aldrig sett en stressad parkeringsvakt.

Regnar det så åker dom omkring i sina små elbilar och sitter och candycrushar i fem minuter på någon stor parkering, eller kontrollerar ett parkeringshus.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Kronofogde, lapplisa eller prostituterad på annat sätt avstår jag helst.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Politiker. Mår så dåligt av att försöka ljuga...

När jag var 15-20år fanns där nog inget yrke jag inte kunde tänka mig, då var jag överlycklig bara jag hade ett jobb. Jobbade mycket extra som djurskötare, och fick som yngling ta alla skitjobben. Har bland annat vadat i skit för att hjälpa bonden laga utgödslingen medans han själv bara stod på kanten och pekade var jag skulle sticka ner händerna. Trots det var jag nöjd över att ha ett jobb.
Idag verkar ungdomarna mer kräsna. Arbetsmarknaden skriker efter arbetskraft samtidigt som ungdomarna säger sig sakna jobb. När man föreslår jobb så är det antingen för tråkigt eller så måste man börja för tidigt på morgonen :huvet

Du menar så här?

 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Äh, support är ok jobb om det är internt. Mot privatmarknaden är det lika stora delar panik och förvirring och kontaktsökande ensamvargar man får prata med. Självklart psykfall också, som köpte en kamera och vill ha tillbaka pengarna då den inte funkade som badleksak eller fotfil.

Mitt första jobb var på SJ.... biljettbokningen. Den ni. Jävlar vad ovett man fick för allt möjligt och omöjligt. Åas lärde man sig att få attityd mot folk.

"Det är ju billigare att flyga dit!"
"Det går inga flyg dit..."
"Men det HADE varit billigare om det gick"
"Jaja, ska du boka eller ska vi lägga på istället?"

Folk ringde 22 december och skulle åka Sthlm - Gbg på julaftons morgon. När man berättade att de biljetterna tog slut 3 månader tidigare kunde folk spåra ur(hehe) fullständigt och bara vråla och gapa och skrika. De skulle dessutom bara hoppa på tåget, i tron att de inte skulle kastas av i Flemingsberg.

Det VAR ett jävla skitjobb onekligen. Men jag tar nog ändå det före likstädare eller häktesvakt varje dag i veckan.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top