Vad är det som hänt med svensk TV? (smyg-censuren)

Merlin skrev:
Med tanke på tiden du lagt in detta så kan jag tänka mig att du syftar på The 70s show. Kan ju hända att den redan var censurerad på det viset från studion, det tror jag att den var i detta fallet.

Vilket avsnitt var det? Jag har sett alla avsnitt från That70sShow åtminstone fem ( :3freak ) gånger. Det enda jag kan komma på är ett med Fez där pipljuden har lagts till avsiktligt.

supernaut skrev:
varför kör SR dessa tråkiga illalåtande versioner??
Har du nåt exempel? Jag lyssnar på SR flera timmar varje dag, men känner inte igen detta.

berggren_martin skrev:
Har du nåt exempel? Jag lyssnar på SR flera timmar varje dag, men känner inte igen detta.
Eminem sensurerades när dom börja spela honom bla men det berodde på att skivan? kom från USA och var sensurerad därifrån sa dom på P3, jag har hört fler låtar sensureras på P3 men nu var det ett tag sen.

Kentamannen skrev:
Vilket avsnitt var det? Jag har sett alla avsnitt från That70sShow åtminstone fem ( :3freak ) gånger. Det enda jag kan komma på är ett med Fez där pipljuden har lagts till avsiktligt.

Det avsnittet som var igår... nr 24
När Red & Kitty var hemma hos Hyde och bestämde att han skulle bo hos dem.
Censuren var som sagt troligtvis med mening som ett skämt, enligt min uppfattatning.... många XXXXXXX var det... :hihi

Evil M skrev:
Eminem sensurerades när dom börja spela honom bla men det berodde på att skivan? kom från USA och var sensurerad därifrån sa dom på P3, jag har hört fler låtar sensureras på P3 men nu var det ett tag sen.

Jag hörde för några dagar sedan på p3 att dom hade censurerat den där fuck-låten (vet inte vad den heter.). Har även hört den på p3 ocensurerad.

MrGooFy skrev:
Jag hörde för några dagar sedan på p3 att dom hade censurerat den där fuck-låten (vet inte vad den heter.). Har även hört den på p3 ocensurerad.

Den låten går ju knappt fatta om dom censuerat den. För övrig väldigt bra låt om man hört den där en tjej sjunger tillbaka så man förstår sig på den till 100% :yoparty

Evil M skrev:
Stämmer.
Om en låt räknas som explicit censureras den på singeln och en ocensurerad version inkluderas på albumet.
I alla fall med Eminems material.

Andra artister som jag kommer på på rak arm som blivit censurerade i P3 är Nelly och Snoop dogg.. Typ.

"Vardagsprogram" som kör singel- eller radioversionerna av låtar spelar dom censurerade versionerna i den mån det finns någon. Om de nu har gjorts någon censurerad version så klart.

"Kategoriprogrammen" som P3 Hiphop, P3 Soul, P3 Rock o.s.v. tar sig däremot lite större frihet och spelar ju ofta albumlåtar överlag.

Men man censurerar ju inte så fort någon låt innehåller ord som fuck och shit bara för censurerandets skull.
I så fall skulle ju Eamons låt `Fuck It´ vara rätt jobbig att lyssna på :hihi
Eller gör man de i US? :confused:

Ugluk skrev:
Jag hoppas och tror att vi slipper censur mot grovt språk även i framtiden. Tack och lov har vi ju inga riktigt konservativa partier som är något att räkna med. :)

Alf Svenssons avhopp är ju ännu ett gott tecken.

Edit: Westw, det var inte dig jag ville ge en känga. :hej Bara "hänga-påarna"..
Det enda konservativa partiet sitter ju vid makten dessvärre... S, finns det något mer konservativt än en riktig gråsosse...

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage