Vad är det som går kärvt?

callepetterson

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
FZ 600
Hej, jag köpte mig en Yamaha Fz 600 i fredags, testade den litegrann och märkte att den är svårstyrd men eftersom det är min första båge så tänkte jag att det kanske skulle vara så, polarn som har en ninja 900 testade min båge och sa att han tycker det är något som inte stämmer men styrningen. Vad kan det vara för fel? kan det vara så pass simpel sak att det är dåligt med luft i framdäcket?

Mvh Calle

okay, går det att kolla om styrlagret är sönder genom att lyfta upp frontpartiet o känna det i luften? Hur justerar jag gaffelhöjden? som sagt min första båge och är inte så påläst ännu.
Jag får kolla på det när det blir lite bättre väder :)

Hej, jag köpte mig en Yamaha Fz 600 i fredags, testade den litegrann och märkte att den är svårstyrd men eftersom det är min första båge så tänkte jag att det kanske skulle vara så, polarn som har en ninja 900 testade min båge och sa att han tycker det är något som inte stämmer men styrningen. Vad kan det vara för fel? kan det vara så pass simpel sak att det är dåligt med luft i framdäcket?

Mvh Calle

Jag tycker att din egna slutsats är mycket bra. Kolla ringtrycket!
Har provkört flera hojar med för lågt ringtryck och dom blir just tungstyrda. Prova garagevänding före och efter ska du se!

Lycka till! :tummenupp

Det är lite vagt beskrivet, är styret trögt att vrida eller är hojen ovillig att svänga? Kärvande styrlager, för lite luft i däcken, plattslitna däck, fel dimension på däcken eller en kombination är inte omöjligt.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back