Vad är det roligaste man kan köpa för 50.000?

Gasson

Ny medlem
Gick med
25 May 2022
Hoj
-
Tjena!

Som rubriken lyder söker jag tips på rolig/snabb hoj för max 50.000. 180 cm 80 kg.

Prio 1 är att hitta en så rolig hoj som möjligt som håller för att köras dagligen och då mest landsväg men även stadskörning.
Prio 2 är ABS(stort plus) och inte allt för gammal.

Sporthoj är såklart önskemålet men prisklassen är svår så alla tips och råd mottages med glädje.

Tack på förhand!
 
50k är en bra budget och du har mycket att välja mellan. Frågan är vad som är roligast på landsväg och stadskörning. För mig går sporthoj bort. Jag hade satsat på en nakenhoj eller motard. Minst två cylindrar minst 800cc.
 
50k är en bra budget och du har mycket att välja mellan. Frågan är vad som är roligast på landsväg och stadskörning. För mig går sporthoj bort. Jag hade satsat på en nakenhoj eller motard. Minst två cylindrar minst 800cc.
Både nakenhoj och motard skulle funka, lite lite vindskydd på motarden men kan inte få allt.
Håller med dig om två cylindrar och 800 cc. Tips på modeller? Gärna år också. Stort tack
 
Lite kluven när det kommer till lyktan men absolut intressant, känns som en favorit i prisklassen. Vilken årsmodell skulle du rekommendera för pengarna?
Så ny du har råd med, kan du hitta en -13 eller nyare så får du en uppdaterad hoj med ABS. Fantastiska hojar oavsett årsmodell egentligen. Jag har haft två i rad - och bytte högst motvilligt in min förra.

Eller skramla ihop 14000 kr till och köp denna:
 
Street triple är en otroligt mångsidig hoj!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Ställer mig i skaran som förordar street triple. Sikta isf på en R så du får vassare fjädring och bromsar. 675Rx är i mitt tycke estetiskt tilltalande men kanske väl över budget.
 
Street triplen får mycket beröm, jag har bara kört kanske 10 mil på en och det var en go hoj, liten och nätt! Mt07an är väl också kul egentligen men ligger tokdyrt...

Sanningen är väl att alla cyklar har sina fördelar, läste en gång här att man skulle köpa något man fick ståfräs av när man öppnar garagedörren, och det är inget dåligt tips.

Jag själv har efter 3 år landat i att performance inte är roligast. Kan liknas med "starkaste maträtten inte självklart är godast". Men man kanske behöver stilla suget efter snabb hoj först!

Tittat på tuono 1000r? Finns stundom under 40'. När du säger "inte allt för gammal" menar du specifikt ålder eller modern styling eller problemfri? Finns mängder med fina cyklar som har några år på nacken, går ut på en planka här nu men den senaste utvecklingen har skett elektroniskt mer än chassi och motor. Vill man hålla budgeten nere kan det vara ett bra alternativ.

Edit: min första poäng var att street triplen är ett sunt val men inte en helig graal, som det ibland kan uppfattas. Och håller med pimpelgas, kolla på någon äldre sport/ sporttourer om det är vad du är sugen på!
 
Lite kluven när det kommer till lyktan men absolut intressant, känns som en favorit i prisklassen. Vilken årsmodell skulle du rekommendera för pengarna?
Många som har svårt för lyktan. Men inga större ingrepp för att byta till en enkel rund eller mt-03 lykta. En enkel rund passar hojen bra
 
Street triplen får mycket beröm, jag har bara kört kanske 10 mil på en och det var en go hoj, liten och nätt! Mt07an är väl också kul egentligen men ligger tokdyrt...

Sanningen är väl att alla cyklar har sina fördelar, läste en gång här att man skulle köpa något man fick ståfräs av när man öppnar garagedörren, och det är inget dåligt tips.

Jag själv har efter 3 år landat i att performance inte är roligast. Kan liknas med "starkaste maträtten inte självklart är godast". Men man kanske behöver stilla suget efter snabb hoj först!

Tittat på tuono 1000r? Finns stundom under 40'. När du säger "inte allt för gammal" menar du specifikt ålder eller modern styling eller problemfri? Finns mängder med fina cyklar som har några år på nacken, går ut på en planka här nu men den senaste utvecklingen har skett elektroniskt mer än chassi och motor. Vill man hålla budgeten nere kan det vara ett bra alternativ.

Edit: min första poäng var att street triplen är ett sunt val men inte en helig graal, som det ibland kan uppfattas. Och håller med pimpelgas, kolla på någon äldre sport/ sporttourer om det är vad du är sugen på!

Helt rätt, man får prova sig fram tills man hittar det man verkligen vill ha. Jag har gått från gsxr1000 -07 till xsr900 och nu blev det en tenere 700. Minsta och svagaste motorn jag haft men utan tvekan den roligaste hojen också.
Man ska inte stirra sig blind på kubik, många förespråkar liter hojar och mycket hk men det beror helt på motortypen och hur dess karaktär är. Tror de flesta (även jag) tipsar om trajan nu då det är styrt av en budget och vilka preferenser Ts hade, stadskörning och kurviga vägar. Men en 3 cylindrig får man ju lite av det bästa från 2 världar, kraft längre ner i registret och varvvilligheten på toppen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
1: Suzuki GSX-R 1000
2: Honda CBR 949-1000RR
3: Aprilia RSV Mille
4: Suzuki TL1000S
5: Honda VTR

KTM 990 är trevlig att köra, men jag hade inte velat äga en.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top