Vad är det pinsammaste/klantigaste ni gjort på erat jobb?

Ställde koppen upp och ner i kaffemaskinen första veckan på nya jobbet. Lagom pinsamt när jag inte inser det förrän maskinen är klar och kaffet ligger på golvet. :rodnar

En morgon när jag jobbade på en mc-butik på en central gata med mkt morgontrafik så skulle jag ta ner ett tomt öppet släp från parkeringen ovanpå byggnaden.. Den kändes inte så tung så de är väl bara att jag går nerför framför släpet och håller imot i nedförsbacken.. Den va lite tyngre än beräknat... Jag kunde inte hålla imot, jag tappade taget så släpänden åkte i backen och skrapade mot marken .. förde ett jävla liv samtidigt som jag skrek "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"
Jag tappade båda skorna och jag + ekipaget åkte rätt ut i gatan.. Som tur va kom det ingen bil, men de va en jävla massa folk överallt.. Lagom kul att stå i strumplästen och leta efter skorna under släpet

OT egentligen, ety det inte var jag.
Men:
En kompis åkte runt och sålde värmepumpar (luft-luft) när det var nytt och fantastiskt.
Mån om att göra ett seriöst intryck så skaffar han ny bil (Mazda 323) och har kostym+slips på jobbet.
Bilen blir skitig.
Kompisen skall tvätta i automat.
Ingen växel, ingen parkeringsbroms.
Borstarna börjar trycka ut bilen ur tvätthallen.
Kompisen skall hålla emot.
Hans moccaloafers med tofsar erbjuder ej erfoderligt grepp i slabbet från tvätten.
Han landar på sin något rundade mage.
Bilen trycks vidare utåt.
Över kompisen.
Han skadar sig inte, men kommer inte heller loss.
Efter några sekunders betänketid och fruktlösa losstagningsförsök bestämmer han sig för att använda tjänstemobiltelefonen och utnyttja en livlina.
Han ringer en kompis som bor i närheten.
"Tja, Ola!" med tillkämpat lugn och hjärnan på högtryck för att hitta en bortförklaring till händelseförloppet.
"Vad gör du?"
"Tittar på dig."
Ridå.

Sambons lillasyster jobbar som Företagsekonom där hon sköter stora transaktioner mellan olika företag inom EU! En morgon fick hon ett mail från ett företag som undrade när deras 16mille kunde förväntas komma!
Problemet var att de överförts och dragits från kontot 8 dygn tidigare!
Hon hade överfört 16 mille till ett litet företag i England i stället för dit de skulle!
Lite svettigt att förklara för chefen!!
Pengarn kom dock tillbaka!!!

Last edited:
Fick jobb som novell/antivirusexpert på företaget som hade agenturen för "dr solomon antivirus" nån gång på 90-talet. Skickades ut till någon stor fondkommission i city för att glad i hågen uppdatera viruskollen i deras stora dyra mycket speciella dubblerade novellserver som servade hela gänget med traders osv.

Laddade ur antivirusnlm:en (program på gamla novellservrar kallas för nlm:er) och installerade den nya. Pooooof så dog servrarna och meddelade att dom tänkte kontrollera sina hårddiskar rätt många timmar efter uppstart innan någon kunde få jobba mot servern igen.

Just DEN versionen hade en bugg som gjorde att den krashade just de där felsäkra dubblerade servrarna fick jag veta sedan. Men det spelar ingen roll för vi fick aldrig komma tillbaka in på det företaget....

När jag öppnade fel ventil manuellt och dumpade storpoolen som var full med amerikanare. Det blev ett väldans liv kan man säga, i mitt försvar så var ventilerna felmärkta men det hjälpte inte när jag fick sitta på chiefens kontor för att ta mot all skit som kom regnandes uppifrån i hiearkin. Det var mycket skit,, det var precis på håret att jag inte fick sparken, men varning blev det. :näsblod

Det var på den tiden när Alla barn... vitsarna kundes av alla barn, ungdomar och föräldrar med lite koll. :tummenupp
Jag hittade nga med chefens namn och skickade till honom (som normalt hade humor) med tron om att han oxå skulle vara bekant med dessa... men tji fick jag!
Det dröjde bara ca 10 min så stod han hos mig och undrade vad det va jag hade skickat till honom... :mad:
Eh, öh, ajsch då, det va bara att :rodnar, be om ursäkt och förklara.

Det hela slutade väl och han ville minsann låna Alla barn boken hem... :D

Det var typ en sån här..
Alla barn använder kondom utan Lasse, för han kör med ICA-kasse.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT