Vad är det med folk/stavning på blocket?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Man behöver inte ens va ordblind för att stava fel när man knappar på datorn. Själv kan jag, till skilland från när jag skriver på papper, missa massa bokstäver....ibland hela ord.
Man tänker helt enkelt fortare än vad fingrarna hinner med.

Sen e de skit att klanka ner på andras stavning, finns bättre saker att haka upp sej på....ibland sämre.

IronMike skrev:
Tack men nej tack. Är allergisk mot skaldjur. Men en smörgås på en filt intill macken :tummenupp

Jag misstänker att det är du som får fixa fram mackan medans jag brottas med 1400:an i de sista kurvorna :hihi

IronMike skrev:
Men en smörgås på en filt intill macken :tummenupp

Vettefan om man vågar åka med dig, lät lite ghey det där :lol

Ullis skrev:
Man behöver inte ens va ordblind för att stava fel när man knappar på datorn. Själv kan jag, till skilland från när jag skriver på papper, missa massa bokstäver....ibland hela ord.

Sen e de skit att klanka ner på andras stavning, finns bättre saker att haka upp sej på....ibland sämre.
När man skrivit klart sin annons så får man ju en chans att renskriva innan man skickar. Tror det tom står att man ska kolla igenom efter stavfel etc.

:3freak

Man måste isf ha ganska svår form av ordblindhet för att misslyckas så ordentligt. Tråkigt för honom isåfall. Men är det slarv så kanske en köpare uppfattar personen ifråga som oseriös.

Kapten Blåskägg skrev:
Jag misstänker att det är du som får fixa fram mackan medans jag brottas med 1400:an i de sista kurvorna :hihi

Vettefan om man vågar åka med dig, lät lite ghey det där :lol
Haha :) bulten må vara moto-gp, men så jäkla blodigt allvar är det inte. Man kör för att det är skoj, ibland är det skönt att tare lugnt där, ibland vill man pressa.

Ullis skrev:

Håller med dig till 100%, händer oss alla.
Men hade jag lagt in en annons hade jag nog läst igenom den en 8-10 gånger innan jag skickade in den.

Kapten Blåskägg skrev:
Men hade jag lagt in en annons hade jag nog läst igenom den en 8-10 gånger innan jag skickade in den.
Me to. Säger inte att jag är perfekt på stavning. Klara inte ens polishögskolans svenskaprov första gången t ex. Trots att man är född i sverige å allt... Men lägger man in en annons som halva sveriges befolkning kan kika på, så vill man inte skämma ut sig, inte heller verka oseriös.

I matchen IronMike vs Kapten Blåskägg på bulten så lägger jag mina slantar på Mike. :banana

IronMike skrev:
När man skrivit klart sin annons så får man ju en chans att renskriva innan man skickar. Tror det tom står att man ska kolla igenom efter stavfel etc.

:3freak

Man måste isf ha ganska svår form av ordblindhet för att misslyckas så ordentligt. Tråkigt för honom isåfall. Men är det slarv så kanske en köpare uppfattar personen ifråga som oseriös.

Jag ser att sättet han skrivit annonsen på inte handlar om det jag skriver, utan att det är slarv. Men, det är bara han som ev förlorar på det, så de det e ju iaf inget att bry sej i.
Däremot kan andra människor, som faktiskt är ordblinda, ta jäkligt illa vid sej vid såna uttalande & det är ju rätt onödigt, de har de säkert jobbigt nog ändå.

Kapten Blåskägg skrev:

Det gör jag med, men det är jag eller vi....andra är kanske inte lika petiga.
Förresten, vad hade du för ursäkt för att inte möta upp oss på Engelen i helgen?

Last edited:
Esquire skrev:
I matchen IronMike vs Kapten Blåskägg på bulten så lägger jag mina slantar på Mike. :banana

WTF :va
Tror du kommer ändra dig när jag tränat med Ullis :lol

Ullis skrev:
Förresten, vad hade du för ursäkt för att inte möta upp oss på Engelen i helgen?

Jaha, nu ska man få bassning för det också :hihi
Eeeh.....jag....hhhm...har väl ingen bra ursäkt än :gnissla
Bjuder du på hotshots?

Kapten Blåskägg skrev:
WTF :va
Tror du kommer ändra dig när jag tränat med Ullis :lol

Jaha, nu ska man få bassning för det också :hihi
Eeeh.....jag....hhhm...har väl ingen bra ursäkt än :gnissla
Bjuder du på hotshots?

A svarar jag HA HA HA. låt ingen se min profilbild då....då får de ju se vad jag kan lära dej på bana :hihi

B svara jag JA, du kan få två om du vill...känner mej generös ikväll, så passa på innan anfallet går över :tuttar

Ullis skrev:
A svarar jag HA HA HA. låt ingen se min profilbild då....då får de ju se vad jag kan lära dej på bana :hihi

B svara jag JA, du kan få två om du vill...känner mej generös ikväll, så passa på innan anfallet går över :tuttar

Tror det är försent, folk har nog redan kollat in vurpan :gnissla

I så fall får man ju göra ett nytt övervägande......dansa tryckare, ingår det :va

Kapten Blåskägg skrev:
Det gjorde jag ju sist, inte fan blev det nån tryckare för det :va
Eller var jag inte dansbar pga av just nämnda hotshots? :lol

Du, inte en aning....jag hade inte så bra koll den kvällen :confused:

Å ett tag trodde jag att det var självaste David Copperfield som jag surra med, fattade inte var de där shotsen kom ifrån....de bara dök upp liksom.

Ullis skrev:
Du, inte en aning....jag hade inte så bra koll den kvällen :confused:

Å ett tag trodde jag att det var självaste David Copperfield som jag surra med, fattade inte var de där shotsen kom ifrån....de bara dök upp liksom.

Nej den kvällen är liksom inte helt glasklar :fyllisar

Jo trolla fram brännvin är man ju lite smågrym på.

Han kanske har läs och skrivsvårigheter men hoppas på att folk har förståelse för det ändå?

Kan vi inte få ett eget forum för "roligablocket"/"klagapåblocketstavningstrådar?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg