Vad är det med en PClll eller 5/V som gör den modellanpassad?

Lambda på hojar är smalbandare för att rädda katen på låglast, men då "alla" kastat bort sina originalrör med kat kan man likväl ta bort sonden och därmed den felkällan :)
 
Tänkte väcka lov o denna tråden igen! Jag e ute efter en pc v till min honda cbr600rr 2008. Undrar lite om priser mm för att fåt monterat samt en bra mapp. Eller om det nu finns färdiga mappar som man kan ladda ner?? Har inte 100 koll på hur det funkar. Har försökt lösa mig till lite. Men det mer avancerade e ju på engelska o min e ingen vidare. Du får gärna pm:a mig lite priser mm om jag skulle lämna in hos er?

Glöm nätmappning. Ska du kosta på dig en modul, ska hojen bänkas. End.
 
Tänkte bara nämna att det går o montera en pcv på Gsx1400:an trots att det inte finns någon framtagen till den modellen.
Har precis gjort detta ,utgick från en pcv från bandit 1250 mod 020-10.
O efter lite fiddlande så har jag fått det o funka kanon, hade lite problem med att trottlevärdet fladdrade mellan 0-12% på tomgång:gnissla vilket gjorde att den gick som en skadskjuten kråka under 3000rpm.
Men efter lite googlande så flyttade jag jordningen av pcv:n från batteriet till systemjordanslutningen på ecu:n o då blev trottle signalen stabil :yoparty.
Nu ska bara Autotune enheten till psv:n inhandlas sen är allt klart :).

/Maveric

Just så får man göra med jorden MEN hoppa över Autotune , Det är bara skrot

Lägg pengarna på en mappning i stället
 
Jag vill oxå prata Pc,, Jag har en Ktm 990 Smt-12, Med wings slip on (org, Luftfilter). Bör jag Kasta på en Pc+Bänka? och Kanske ett Kn-filter? Nu har jag AKra map i. Men skall visst inte vara helt optimalt (har jag hört), Ska åka på Europa Resa nu i juni så man vill ju att hojen skall gå optimalt :D Du (A/Turbo) fixade till min förra hoj (innan förra årets Europa resa), en Gixxer 1000-10 med Pc5 Kn,samt yoshi-slip on.. och jepp som Du Sa!! Blev en Helt Ny hoj Tack Tack :tummenupp,, (tror våra (mat) tants jobbar ihop eller har? :rolleyes:) Vad jag har hört så skall Pc.n ta bort karaktären på V-motorn? Du som vet :fakta Ska jag Köra på Pc och bänka eller blir den lika tråkig som en Rad Fyra :D:D Må Gott,,:Bugar
 
Ta bort karaktären? hur då
Nä det blir nog bara riktigt bra , som dom flesta hojar som mappas korrekt:yoparty
 
Undrar över något liknande.
Har en PCIII som är till en ER6 (Art 223-410) Men har numera en Suzuki Sv1000 -03 som behöver mappas.
Kan man bygga om boxen att passa ev?
 
NEJ NEJ NEJ NEJ , Inte sånt skrot

Den gör ju bara grova justeringar med flerlagersmappar som redan ligger i original ECU

Blir aldrig bra:död
 
Fan letar PC3 eller 5 till min hoj på ebay, till gsxr 1000 K3 K4 finns det inga för bra pris, men hittat flera för K5 K6, och 5:an vågar jag ej köpa då jag ej vet vilken som passar min hoj med lite mod.
 
Fan letar PC3 eller 5 till min hoj på ebay, till gsxr 1000 K3 K4 finns det inga för bra pris, men hittat flera för K5 K6, och 5:an vågar jag ej köpa då jag ej vet vilken som passar min hoj med lite mod.

K5an funkar , I värsta fall så kan du löda in den i mellan orginalkontakten ut i fall stiften inte passar
 
jag köpte en PCV förra året som jag aldrig hann sätta dit på min hoj under säsongen. Men nu när jag skulle montera den upptäcker jag att den är till en GSXR 1000 -09 till -13 :/
Min är en GSXR1000 -08 men uttagen 2010 så misstänker att säljaren tittade blint på de:(

Och nu går det ju inte byta den då jag inte har något kvitto mm, Men passar denna på min modell eller är det bara till att ge upp och köpa en ny?? :(
 
Det finns en viss chans att nyare passar på äldre och vice versa, särskilt om anslutningarna är likadanna. Jag kommer inte ihåg exakt vad som skiljer K7-K8 mot K9 och senare, men i vissa andra fall (t.ex Yamaha YZF-R1) så passar samma låda tydligen flera årsmodeller, trots att de har olika artikelnummer enligt Dynojet. I just det fallet beror olika artikelnummer på att original ECU har olika mappningar och därför skiljer mapparna på den skiva som skickas tillsammans med Power Commandern. Därav olika artikelnummer, trots att själva Power Commandern är densamma.

Om du i ett sådant fall monterar nyare i äldre eller vice versa så bör du naturligtvis inte använda mapparna som finns på den medskickade skivan, utan ladda ner något lämpligt från deras websida för att ta dig till ett dynocenter som ger dig en egen mapp.

Du bör dock kolla med Dynojet för att få ett korrekt svar. Lättast att få tag på är förmodligen Christian Klarkner på MotoSpeed.
 
det löste sig :) den ska passa 07-14 sa han på motospeed när han sökte på art numret :) tack så hemskt mycket för hjälpen!
 
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Back
Top