Vad är Det Längsta Ni Kört Under En Dag?

Marie L skrev:
2686331 För mig är hojdagsetapper på 150+ mil ett rent nöje, inte tal om annat!

Jag tror inte att det är särskilt många fantasisiffror här inte. Kan en kärring som är 50+, och illa hanterad i kroppen efter klotning, köra 180 mil på 20 tim med en sjutton år gammal hoj som bränner sönder packväskorna om man kör över 130 km/h, så varför skulle inte en ung och pigg grabb kunna klara 240 mil med en fräsh sporthoj?

När jag sovit 8 timmar kände jag mig inte ömmare i kroppen än vilken morgon som helst och skulle varit redo att kört en till långtur. Det är mera de ekonomiska realiteterna som begränsar min körsträcka än att jag skulle få ont i akterkastellet (men så är ju mitt akterkastell ganska välmadrasserat också... :D :arsele )

Ska du köra Dakar nu efter nyår också :tummenupp?

f.lofgren skrev:
2651030 Jag och en polare körde från "ringen" i tyskland till Växjö på en gång i hällregn ca 110 mil(det vart bättre väder i Helsingborg fram till Växjö)Dagen efter när vi skulle åka vidare till Ljusdal så hadde regnet hunnit ikapp oss så det hällregnade även dessa 80 mil.Men trots allt så gick det bra(jag sitter på en airhawk kudde,funkar kanon.)Totalt så vart det 430mil från torsdag till måndag.Vi åkte även 190mil i norge från Fredag till Söndag förmiddag utan problem.så jag rekomenderar airhawk starkt.Den är ganska dyr men den är värd det om man åker mycket lång turer.

Fan, en till från ljusdal:tummenupp

sorry for OT

Här gnälls det om man kört mer än 100mil i ett svep... Sörlänningar är bortskämmda med avstånd... Har 20 mil kvar till STHLM när jag kört söderut i 100 Mil, så skall man nånstans så blire långt, och man orkar ju precis inte stanna när man bara har 50mil kvar... ähhm he bare å åk!

Robin_heij skrev:
2651021 170 mil, från Finland nära Norska gränsen till Stockholm på en BMW 650 dakar

Hur fan fikk du det til ? Fra Alta ( dær jeg bor ) til Stocholm er det 150 mil og det er 22 mil NORRUT om Finland.

Pinky skrev:
2686878 Ska du köra Dakar nu efter nyår också :tummenupp?

Dakar??? :confused:

Kungen skrev:
2686376 Det längsta jag kört på 1 dag..

måste vara min Audi med stora släpet. det är långt. o vi körde hela dagen.

Jasså, är det den tolkningen det skall vara, då var det när jag i bilkåren år 1981 körde ett av "konungens" fullstora långtradarekipage. Det har bara hänt en gång (alltså en dag) :D :tungan

BMW R90s skrev:
2686488 Tycker du ska anmäla dig till Ironbut
150mil på en dag är fan inget nöje, och ja jag tvivlar på den siffran.

Jag kan dokumentera 183 mil på 22 tim. sistlidna september. Jag har tankningskvitton startpunkt och slutpunkt samt alla mellanliggande tankningar. Och den resan var definitivt ett rent nöje.

Garret_Power skrev:
2687491 Här gnälls det om man kört mer än 100mil i ett svep... Sörlänningar är bortskämmda med avstånd... Har 20 mil kvar till STHLM när jag kört söderut i 100 Mil, så skall man nånstans så blire långt, och man orkar ju precis inte stanna när man bara har 50mil kvar... ähhm he bare å åk!

Sörlänning må jag gärna erkänna mig vara, men jag håller med dig. Inte tusan stannar man om man har bara 50 mil kvar till målet, då är man ju nästan framme! Jag har en husvagn i sydligaste Österrike och jag åker alltemellanåt mellan den och bostaden i Sverige. Gillar inte färjor så det blir gärna via broarna.

Last edited:
Garret_Power skrev:
2687491 Här gnälls det om man kört mer än 100mil i ett svep... Sörlänningar är bortskämmda med avstånd... Har 20 mil kvar till STHLM när jag kört söderut i 100 Mil, så skall man nånstans så blire långt, och man orkar ju precis inte stanna när man bara har 50mil kvar... ähhm he bare å åk!
Allr under 100 mil är uppvärming :fyllisar

Back