Vad är det här?

är det inte vägverkets kameror för övervakning av trafiksituationerna, snöröjning , köbildningar m.m.
vissa av dom där kamerorna kan man ju se på vägverkets websida, uppdateras varje sekund typ.

/Nitrous

UrbanTiger skrev:
Men det vet ju Tokholmarna redan. Allt för lång tid......
Kostar miljooner att rulla ett sånt system till ingen nytta.
Men som tur är så är alla bilar utrustade med ett signalhorn; vilket underlättar och får trafiken att flyta avsevärt mycket bättre.
:rolleyes:

Jag hörde på radion att vägverket skulle sätta upp kameror vid rödljuskorsningar för att kolla hur många det är som kör mot rött. Det var inte för att sätta dit folk som kör mot rött utan för att få en statistisk siffra på det. Antalet rödljuskörningar hade ökat markant förra året

Lill-Duccen skrev:
Jag hörde på radion att vägverket skulle sätta upp kameror vid rödljuskorsningar för att kolla hur många det är som kör mot rött. Det var inte för att sätta dit folk som kör mot rött utan för att få en statistisk siffra på det.
Skojar du? :confused:

Nya priser i Norge for at kjøra på røtt : 7500,- !!!!!!!!!!!!!! om ni ska fara en svang til Norge i sommar..kjør lungt.....

Lill-Duccen skrev:
Jag hörde på radion att vägverket skulle sätta upp kameror vid rödljuskorsningar för att kolla hur många det är som kör mot rött. Det var inte för att sätta dit folk som kör mot rött utan för att få en statistisk siffra på det. Antalet rödljuskörningar hade ökat markant förra året

Jag tror att du har rätt, att det är en rörelse detektor och ingen videokamera.
Har sett flera sådan här i Malmö och har även hör det där med rödljuskörningar.

Det är laser pickor..om man kör när det e rött skjuter dom sönder bilen helt enkelt...Noll visionen =P

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8