Vad är det här för skitparkering?

Hahha va nån som skrev i tråden om att d måste varit en tjej, tror jag håller med!

Jag är alldeles för kort för att kunna backa med en hoj, och har man lite bråttom blir det tyvärr en sån där parkering. hehe.... :)

Snurra den på stödet så den hamnar rakt då
247538_10150221997366777_605286776_7684590_1080275_n.jpg

Bifogat

• 247538_10150221997366777_605286776_7684590_1080275_n.jpg
    89 KB · Visningar: 58
Last edited:
Precis så som på bilden ser det ut vid mitt jobb. Det är en stor BMW som alltid ställer sig åt fel håll och på så vis tar upp 3-4 platser varje dag hela sommaren, jag har alltid undrat vad som rör sig i skallen på en sån person

Hahha va nån som skrev i tråden om att d måste varit en tjej, tror jag håller med!

Jag är alldeles för kort för att kunna backa med en hoj, och har man lite bråttom blir det tyvärr en sån där parkering. hehe.... :)

För kort? Når du inte ner med fötterna?

För kort? Når du inte ner med fötterna?

Tåspetsen bara när ja körde R6an. :) Svårt att få kraft att backa bak den, minsta lutning åt fel håll så va d kört. :D

Snurra den på stödet så den hamnar rakt då

måste lära mig det, har inte riktigt klarat av det än. hahah lättare o gå av o leda hojen, men har man bråttom så skiter man i det o gör en sån där parkering som folk inte blir glada av. :tungan

Någon med en jävla attityd. Komma där och parkera hursomhelst. Så gör vi inte här, inte i Sverige:mad:

Precis så som på bilden ser det ut vid mitt jobb. Det är en stor BMW som alltid ställer sig åt fel håll och på så vis tar upp 3-4 platser varje dag hela sommaren, jag har alltid undrat vad som rör sig i skallen på en sån person

...kanske dags sluta knyta näven i fickan...

Jag blir mer upprörd över att ägaren till den silverfärgade BMW:n, i strid mot gällande regler, inte maximerat antalet packväskor. Ni ser klart och tydligt att det finns fästen för tre packväskor, men ägaren har dumdristigt nog endast monterat toppbox! Ska vi behöva se detta i ett modernt samhälle? Vad beror denna normupplösning på, vad gör politikerna? Jag skyller på media och utländsk matkultur.

a.jpg

/Vän av ordning

Jag blir mer upprörd över att ägaren till den silverfärgade BMW:n, i strid mot gällande regler, inte maximerat antalet packväskor. Ni ser klart och tydligt att det finns fästen för tre packväskor, men ägaren har dumdristigt nog endast monterat toppbox! Ska vi behöva se detta i ett modernt samhälle? Vad beror denna normupplösning på, vad gör politikerna? Jag skyller på media och utländsk matkultur.

View attachment 358101

/Vän av ordning

Sidoväskorna kanske var inlämmnad för breddning så att hojen kommer upp i max tillåten fordonsbredd, BMW insåg inte att det var några cm kvar....

View attachment 358101

/Vän av ordning

Du har rätt! Någon borde göra något™

kunde ha varit jag som kört den hondan, förutom att jag nog inte satt mig frivilligt på en sån. Rätta in sig i ledet på nån sketen hojparkering, va fanken är det för trams? Vakna! Ni kör hoj, inte buss. Skärp er.

Tåspetsen bara när ja körde R6an. :) Svårt att få kraft att backa bak den, minsta lutning åt fel håll så va d kört. :D

Tips på backning.
Gasa framåt lite, bromsa och komprimera gaffeln och medans den sträcker ut, släpp bromsen och hojen går bakåt av sig själv :tummenupp

Förmodligen vill han blockera för mopedbilarna och fyrhjulingarna...

Vad har du för teori angående väskorna på BMW'n då?

Finns det väskor att köpa till den där ställningen han har framme runt motorn också?

Det du ser framtill och på sidorna är kofångare. Det ser ju vem som helst :7peta

Sidoväskorna kanske var inlämmnad för breddning så att hojen kommer upp i max tillåten fordonsbredd, BMW insåg inte att det var några cm kvar....

Så är det nog, uppgradering till "Bismarck-edition" på väskorna.

gs.jpg

Ni får väl parkera en framför och en bakom BMWn i riktig riktning, då får han jobba en stund för att komma ut. Om han välter nån av hojarna så vet ni ju vem det är som gjort det och kan få ersättning.

Eventuellt så får du vänta tills ägaren kommer och upplysa den om hur man ska parkera.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park