Vad är det här för skitparkering?

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Detta möts man av utanför jobbet. Hur kan man faila så totalt med att parkera en hoj? BMW-hojarna står exemplariskt uppställda (som väntat om man har BMW och dessutom en SMC-dekal), men Hondan ...

Vem e du parkeringsmarodör?

bild(2).jpg

Läskigt lik en tidigare tråd som blev löjligt långlivad

de kanske krävs lite träning för vissa medans de faller naturligt för oss andra :tungan

Han var ju i samma läge som TS, dvs bolaget stänger om 2 minuter och det finns inte tid till puts och studs. Kanske var det han som stod framför dig i kön med en BiB i vardera näven?

EDIT: Extra stilpoäng för att han parkerat mot trafiken. Han måste alltså ha passerat bolaget, kommit på sin belägenhet och vänt i högerfilen. :tummenupp

Var det inte så på dom där gamla Hondorna att styrlåset bara går att låsa med hjulet åt höger?
Då tippar den kanske om det lutar lite, va?

Bara dra ett kapell över och sparka omkull - sen kan SH-pöbeln börja spekulera...:glömdet

Fast Hondan är i alla fall klart snyggast av alla tre.

Han var ju i samma läge som TS, dvs bolaget stänger om 2 minuter och det finns inte tid till puts och studs. Kanske var det han som stod framför dig i kön med en BiB i vardera näven?

EDIT: Extra stilpoäng för att han parkerat mot trafiken. Han måste alltså ha passerat bolaget, kommit på sin belägenhet och vänt i högerfilen. :tummenupp

Hondan kan ju knappast vara på systemet, det är ju bara BMW'n som har BIB-Box på...

Näe, Hondan körs nog av en tjej, tjejer kan ju inte parkera, det är sedan gammalt...

Hade hon dessutom bråttom iväg med kvasten så får man finna sig i att hon dumpat hojen lite slappt...

Skrämmande många som inte har fattat fördelen med att parkera med bakhjulet mot trottoaren utan gärna tar tre-fyra möjliga mc-platser om det går, framförallt utanför storstan där de inte vet vad trängsel är :rolleyes:

Ok, dålig parkering. Får dock plats en till utanför, ingen större skillnad.

Kalla in Amullo och Peter North!

Skrämmande många som inte har fattat fördelen med att parkera med bakhjulet mot trottoaren utan gärna tar tre-fyra möjliga mc-platser om det går, framförallt utanför storstan där de inte vet vad trängsel är :rolleyes:

Om det inte är någon trängsel, vad spelar det för roll?

Parkerar man så att det får plats tre fyra hojar till så kan du ge dig fan på att det ska klämma sig in fem hojar till och någon som kliver av/på ska knuffa till/klacka hojen brevid.

Nu har ju inte jag en hoj jag är rädd om, så jag parkerar så att så många som möjligt får plats, men jag kan förstå dom som vill ta upp lite extra plats.

Om det inte är någon trängsel, vad spelar det för roll?
Bara för att det inte är trängsel behöver man inte skapa den. Folk får väl göra hur de vill men jag stör mig på folk som bara tänker på sig själva. Den attityden växer tyvärr i Sverige upplever jag och det är tråkigt.

Praktexemplet är väl kärringar som 'parkerar' kundvagnen mitt i gången på affären eller folk som agerar i trafiken som om de hade enda fordonet i världen

Last edited:
Jerker går ju ryckten att du kör Honda mer eller mindre, och eftersom det är utanför ditt jobb och ingen annan Honda syns till tror jag det är din hoj och du kör ett aprilskämt ;)

Härligt att bo in en mellanstad.
Där parkerar vi var vi vill och sålänge vi inte står på p-plats eller ivägen så är det lungt/biljettfritt:banana

Hahha va nån som skrev i tråden om att d måste varit en tjej, tror jag håller med!

Jag är alldeles för kort för att kunna backa med en hoj, och har man lite bråttom blir det tyvärr en sån där parkering. hehe.... :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park