Vad är det här för hoj? Ny Suzuki

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Ser ut som det skulle kunna vara Banditen i ny (GSX-R-inspirerad) tappning.

6D7F7467.JPG

6D7F7468.JPG

6D7F7469.JPG

...men vänta? Bara en bromsskiva fram? Tycker gaffeln ser lite klen ut också. Kanske inte är en Bandit ändå... låter skumt att Suzuki lägger pengar på ny design, men sparar in på funktion...

...det kanske rör sig om någon helt ny modell? En lågeffekts-billig-att-försäkra-och-bekväm-plus-lättkörd-men-ser-ut-som-en-GSXR-ändå. Kan nog bli en hit isf.

...kanske en kåpversion av GS500E?

Last edited:
McB skrev:

Ah. Bra intiativ tycker jag. Det verkar som många nybörjare köper sporthoj pga "tuff design", men har varken erfarenhet nog att kontrollera dem, eller pengar nog att försäkra dem på sig själva. Den här hojen kanske faller den målgruppen i ögonen, och den är ju perfekt att börja med. Lättkörd, billig i drift och försäkring. Tror många kommer trivas utmärkt med den som förstahoj också.

...hoppas bara inte folk säger "äh, bara en 500, jag ska ha minst en 750!".

Helt otroligt att Suzuki (som vill framstå som tekniskt framstående) lanserar en ny motorcykel med denna motor. Den är i princip oförändrad sedan början av 80-talet! :fakta :eek:

Beprövade motorkonstruktioner har ju blivit av med barnsjukdomarna sedan länge, och att den hängt med ett bra tag borde betyda problemfri och myket driftsäker motor. Passar väl bra för denna modell... en hoj som ska vara både billig att köpa och köra, och som inte bara betyder massa strul.

...det är ju ingen revolutionerande prestandamodell vi talar om.

Är det bara jag som tycker att det ser ut som om dom tagit en Gixxer 600/750 kåpa, satt på en GS500 och kapat kåpglaset? :eek:

Nästan synd att det är samma "skräp" bakom all plast som i min gammla -89

Faaast min var ju mycket snyggare :D

Priset kanske är viktigare än prestandan 'i det här segmentet' ?

Det är inte gixxer 1000 vi pratar om.... det är körskolehojjsegmentet.

Nyteknik skrev:
Helt otroligt att Suzuki (som vill framstå som tekniskt framstående) lanserar en ny motorcykel med denna motor. Den är i princip oförändrad sedan början av 80-talet! :fakta :eek:

Nu när det är utrett kan ni ju fundera på den här då!

Bifogat

• gsxr600dd7168%2ejpg.jpg
    gsxr600dd7168%2ejpg.jpg
    47.6 KB · Visningar: 226
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard